Vraag

PUISTEN worden ERGER (snel reageren alsjeblieft!)

  • 27 October 2019
  • 4 reacties
  • 168 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo.

 

ik ben boyboiii, en ik ben 14 jaar oud!

 

Ik heb altijd al wel last gehad van puistjes maar nooit heel erg. Ik had elke dag wel 3 of 4 puisten, maar niet mijn hele gezicht.

 

sinds een paar weken is het een stuk erger, mijn hele gezicht zit onder en elke dag heb ik wel 10 puisten, vooral op en rondom mijn neus.

 

weet iemand hoe dit komt? 
En wat ik er tegen kan doen?

 

reageren zou aardig zijn! 
En alvast bedankt voor het reageren!

 

groetjes, Boyboiii.


4 reacties

hoi, ik kom je leven hopelijk redden

puisten komen deels door dat je porien in je gezicht geblokkeerd zijn, om ze te deblokkeren kan je je gezicht dagelijks wassen ZONDER zeep! maar er ook is een soort zeep die bedoeld is om je porien schoon te maken maar gewoon water is ook goed.

Ik hoop dat het hielp

groetjes Lucciaaa

Badge +1

Net zoals Lucciaaa zei, was ik mijn gezicht ook vaak. En nu heb ik een minder vette huid. Ik heb ook veel last rond mijn neus omdat hoekjes van je gezicht vaak het meest vet zijn.

Ik ben het met de personen hierboven eens! Probeer met een milde/natuurlijke zeep je gezicht te wassen en probeer ook gezonder te eten (veel water drinken, fruit eten etc.). Mocht het erger worden, dan kan je nog altijd naar de huisarts gaan om naar andere mogelijkheden te kijken (pillen, crème). Succes :blush:

hey @Boyboiii ,

Puistjes en acne is erg hardnekkig en vervelend.

en de 2 reacties hier boven kunnen goed helpen maar wat veel mensen over het hoofd zien is dat koeienmelk een grote factor is voor puistjes en acne.

Dus als je veel koeienmelk drinkt, probeer het voor een tijdje niet te drinken en misschien overstappen naar Soja Melk!

 

Hopelijk ben je snel van je probleem af!

 

Groetjes,

Mike

Reageer