Skip to main content

Hey 

Op welke leeftijd begonnen jullie te merken dat je in de puberteit kwam. Wat merkte je al eerste? 

 

Groetjes Mathijs 

Ik ongeveer in groep 8


Ik ongeveer in groep 8

Ook al op tijd begonnen dus 

 


Denk dat ik 11 was. Ik kreeg toen opeens soms een stijve piemel. Rond mijn 12de begon ik met aftrekken en kreeg ik schaamhaar. Rond mijn 13 ofzo kreeg ik sperma. Nu ben ik 15 en krijg ik wat buik/borsthaar en gezichtsbeharing wat ik wel scheer. 


Ik zit er nog niet in en ben 12 ik heb nog geen schaamhaar of sperma en m’n piemeltje groeit ook nog niet echt


Ik ben nu 17 (bijna 18), en scheer het af, maar het eerste wat ik begin te merken was begin klas 1/midden klas 1, i.v.m. onder andere wat @Anonymous1207 zei, een stijve piemel, maar ook schaamhaar wat op begon te spelen.

Maar ik scheer alles gewoon, alleen probeer ik nu wel een "baard" te groeien, kijken hoe dat gaat.

 

VragenVragen


Ik zit er nog niet in en ben 12 ik heb nog geen schaamhaar of sperma en m’n piemeltje groeit ook nog niet echt

Zal niet zo lang meer duren denk ik 


Ik hoop het


Denk dit jaar nog wel 


Hey! Wat ik merkte als eerste was een stuk groeien, dat mijn sexualiteit begon, sneller blozen, op een andere manier naar meisjes kijken dan alleen leuke vrienden zijn 😉☺️,  meer nadenken over het leven en allerlei dingen. En meer bewust van mezelf denk ik. Wie en wat ben ik eig en wat wil ik, hoe kom ik over. Dat soort dingen. 

Liefs Tover xxx


Denk dit jaar nog wel 

zou je denken? En piemeltje moet piemel zijn              ->autocorrectie 


Ja denk het wel, merk je dat piemel en ballen al anders worden?


Ik merkte het toen ik 10 was dat ik schaamhaar kreeg en dat ik mijn pik sperma had. Al was het maar een paar drupjes. Nu ben ik 15 en heb ik wat haar op mijn borst en kin natuurlijk. Ik zag wel dat andere jongens dat kregen toen ze 13 waren of 14. ik was er dus heel vroeg bij.


Ja denk het wel, merk je dat piemel en ballen al anders worden?

@Mathijs12 nee niet echt als ik vergelijk met 2 jaar geleden is ie amper een cm gegroeid 


@Rick123 zo was het bij mij ook en ineens gaat heel snel 


Reageer