Skip to main content
Vraag

Proteïne shakes

• October 1, 2018
  • 4 reacties
  • 93 Bekeken

Zijn proteïne Shakes goed voor je als je nog maar 14 bent, want ik ga de laatste tijd naar de gym en dacht dat het dan goed zou zijn om proteine Shakes te nemen maar mijn vraag is is dat wel goed?

4 reacties

• October 1, 2018
Hee , om heel eerlijk te zijn zou ik het niet weten maar persoonlijk denk ik dat het niet bepaald goed goor je is omdat jr nog midden in de puberteit zit . Anders moet je het even googelen dan kom jr vast meer te weten dan dat ik je Vertel 😉
success
liefs, Meike

• October 1, 2018
Laatst was daar een reportage over, Radar (https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/gemist/item/tv-uitzending-24-09-2018/ ), maar begin er maar niet aan. (De shakes natuurlijk, de uitzending is wel informatief)
Niet alleen zijn die zeer duur, maar de meeste mensen halen meer dan hun benodigde hoeveelheid eiwitten uit hun voeding.
Als ik mij niet vergis melden de onderzoekers ook dat de eiwitten in de shakes misschien wat minder goed zouden zijn dan de eiwitten die je al binnenkrijgt.

Als je echt heeel veel gaat sporten, dan kun je beter met een arts overleggen wat je opties zijn.
Meer vlees eten is net een tikje makkelijker en mogelijk goedkoper.

Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • July 8, 2025

Heyhey, als iemand die zelf sport kan ik je advies geven. Als je sport is het handig om veel eiwit (proteinen) te eten. Eiwit ondersteunt de spiergroei en het spierherstel. Hierdoor groeien je spieren dus sneller, en heb je minder last van spierpijn. Eiwitshakes zijn een goede manier om eiwit binnen te krijgen. Kijk bijvoorbeeld eens rond op xxl nutrition of op ESN. Hier kan je verschillende soorten bekijken. Op ESN kan je samples bestellen, dat is handig om erachter te komen wat je lekker vind. 

Kortom, eiwitshakes zijn een prima manier om aan eiwitten te komen, maar onthoud dat je het beste een gezonde leefstyle aan kunt houden. 

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • July 9, 2025

Geldklopperij.  Je moet al op een professioneel niveau sporten om extra eiwitten nodig te hebben.  Als je een paar keer per week (zelfs elke dag) intensief sport heb je echt geen supplementen nodig.  Probeer gewoon gezond te eten en eet je bordje leeg en je bent sterk genoeg.  Drink een glas chocolademelk na het sporten en je bent weer het mannetje (hoeft zelfs geen echte melk te zijn, sojamelk is ook OK).