Skip to main content

Ik schaam me om dit aan me ouders te vertellen of naar de huisarts te gaan. Ik ben 15 en heb nog steeds nooit me voorhuid helemaal naar achter gekregen en elke keer als het bijna lukt wordt ik soort van misselijk en geef ik op. Heeft iemand ook zo iets gehad? Zo ja vertell me alsjeblieft hoe je er over heen gekomen bent.

onnodige quote verwijderd

Hey, vervelend om te horen. Ik heb nu op het moment ook een probleem waarbij ik een bobbeltje op mijn teelbal voel en ben toch maar even naar m’n vader erover gegaan en er een afspraak voor gemaakt bij de huisarts.

Als ik jou was zou ik het met 1 van je ouders of allebei bespreken en als het nodig is even een afspraak bij de huisarts maken net zoals ik morgen doen ga.

veel succes nog!🍀

Heyy

Vervelend dat je problemen hebt met je voorhuid zeg..

Dat je je voorhuid niet helemaal over je eikel kan schuiven is wel iets waar je wat aan moet doen. Ik raad je daarom ook aan om even langs de huisarts te gaan. Ik snap heel goed dat je je hier voor schaamt want het is ook een ongemakkelijk iets, maar die schaamte is echt niet nodig! De huisarts ziet dit soort dingen namelijk dagelijks en het is voor hem/haar de normaalste zaak van de wereld. De huisarts kijkt echt nergens raar van op en die kan je hier goed mee verder helpen :)

Dit geldt ook bij je ouders! Je kan namelijk echt alles met je ouders bespreken en je hoeft je echt nergens voor te schamen bij hun!

Ik heb de nodige ervaring met een vernauwde voorhuid dus ik kan je wel wat vertellen.. De huisarts zal je waarschijnlijk een hormoonzalfje meegeven die je iedere dag 1 keer op je voorhuid moet smeren. Die zalf zorgt ervoor dat eventuele ontstekingen minder worden en zorgt ervoor dat de huid naar mate van tijd zachter en soepeler wordt. 

Verder wil ik er ook bij zeggen dat je de boel absoluut niet moet forceren. Je kan wel oefenen met de voorhuid over de eikel trekken, maar als je merkt dat het pijn begint te doen / dat je misselijk wordt moet je niet verder gaan.

Voor meer informatie over een vernauwde voorhuid kan je deze link eens doorlezen. Daar staat ook veel informatie tussen waar je misschien wat aan hebt: https://www.thuisarts.nl/strakke-voorhuid/ik-heb-strakke-voorhuid-mannen

Groetjes,

NaamNietBekend

Probeer het eens onder de douche of in bad dan is de boel meestal wat zachter 

Reageer