Vraag

positieve zwangerschaps test

  • 22 August 2021
  • 8 reacties
  • 277 Bekeken

Badge

Hoi, 

mij ben een meisje van 13 ik heb een jongen van 18 afgetrokken en hij heeft mij gevingerd. Ik heb niet gedacht aan dat ik eventueel zwanger kon worden. Ik ben ondertussen drie dagen ongesteld dus ik heb me nergens zorgen meer over gemaakt.

Ik ben nu met een vriendin aan het logeren en voor de grap hebben we zo’n test gedaan. Die van haar was negatief en die van mij positief. Het is ene hele licht streepje maar toch iets. De test komt kan de action dus ik weet niet helemaal of die te vertrouwen is.

iemand ervaring mee. Of tips?


8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Meisjexxx 

Zover ik weet kan je niet zwanger zijn als je ongesteld word, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Aangezien je zegt dat het een heel licht streepje is misschien een nieuwe test nemen? Als die ook positief is dan ben ik bang dat je of het kind moet houden wat me een slecht idee lijkt of abortus. Bij abortus moet je naar de huisarts, maar hij moet je ouders inlichten aangezien je minderjarig bent.

Verder ook al is het nu te laat. Doe je alsjeblieft niks seksueels met een meerderjarige. Het is verboden en als iemand aangifte doet dan heeft hij een probleem. En er is een groot machtsverschil. Al met al is het niet zo’n handig idee.

Veel succes!

Groetjes NV

Ik sluit me volledig aan bij NaamVergeten. Een betrouwbaardere test kan je halen bij een drogist of apotheek. Houd je ons op de hoogte? Succes!

Reputatie 6
Badge +7

De test is prima, maar probeer het vooral nog eens.   Misschien raakt hij wel overstuur door de hormonen tijdens de ongesteldheid.

Dat je zwanger bent is enorm onwaarschijnlijk. Echt heel heel erg niet waarschijnlijk.

Was het één streepje of twee? Heb je de gebruiksaanwijzing goed gevolgd?  Moest zo’n ding niet in de ochtend?  

Reputatie 6
Badge +4

Hai allemaal, wat fijn dat jullie meedenken. Maar de informatie die @NaamVergeten  geeft is niet helemaal juist. Voor correcte informatie verwijzen we jullie naar de volgende site:  https://www.knmg.nl/advies-richtlijnen/artseninfolijn/praktijkdilemmas-1/praktijkdilemma/mag-een-meisje-van-14-jaar-abortus-laten-uitvoeren-zonder-medeweten-van-haar-ouders.htm.

 

Groetjes, Britta van de Kindertelefoon

Badge

Je kan niet zwanger worden van vingeren

Badge

Heel erg bedankt voor het mee denken allemaal! Ik doe morgen nog een test en hou Jullie opde hoogte

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Anooniemmm51 

Je kan niet zwanger worden van vingeren

Dit klopt niet helemaal. Aangezien in dit geval er een kans is dat er sperma aan de jongen z’n hand was komen te zitten. En als hij dan gevingerd heeft is er een kans dat je zwanger word. Maar inderdaad normaal word je niet zwanger van vingeren. Mocht zoiets nog bij iemand anders gebeuren was gewoon even goed je handen tussendoor.

Groetjes NV

Badge

Hallo allemaal, 

Ik heb de test gedaan NEGATIEF! Ik weet niet wat dr is mis gegaan maar hij is dus negatief.

heel erg bedankt voor de hulp en het mee denken :)

Reageer