Skip to main content

Het schijnt dus dat je een poll kan aanmaken las ik in een ander topic. Dus ik ga het even proberen. Geen idee of je meerdere opties kan aanklikken.  Als dat niet zo is, reageer dan gewoon in de reacties met alle andere opties die op jouw van toepassing zijn. Ik heb het zelf nog nooit gedaan. 

 

Je kan maar één optie kiezen. Verder leuke poll.

Mijn antwoorden zijn:
-ik ben positief getest geweest
-Ik ken mensen die ernstig ziek zijn geweest, zijn overleden, of Long Covid hebben.
-Ik heb negatieve effecten ondergaan van uitgestelde zorg.

 


Longcovid is toch niet perse dat je een lange corona infectie hebt, maar nog klachten ervan hebt. Het long is niet van longen, maar van lang. Het is een lang herstel/revalidatie traject


Heyy @TheMightySlayer

Ik heb nu Corona. :( 

xx Eenmeisje004 


Ik heb corona gehad eind januari.  2 vriendinnen en mijn gezin hadden het ook.  Ik was wel ziek, dus niet alleen maar verkouden, maar het ging wel gewoon over


Leuke poll !!!!

Ben nu een zelftest aan het doen

Hopelijk negatief 


Yes

Negatief denk ik


Hoi TheMightySlayer,

Ik vroeg me altijd al af wat die poll-optie zou doen bij het maken van een topic, nou dit dus, haha. Je kan inderdaad er maar een selecteren, maar voor mij gelden er ook meerdere, namelijk:

  • Ik heb meerdere keren een positieve test gekregen.

Het is niet dat ik onvoorzichtig ben ofzo, ik ben zeg maar een omgekeerde wappie (absoluut niet beledigend bedoeld, ik weet even geen andere term) en daarnaast ook hartstikke gevaccineerd. De éne keer dat ik met iemand afsprak kreeg die de volgende dag meteen een positieve test. En de keer daarna ging ik naar mijn sport en daar was mijn partner van die dag snipverkouden, die vertelde pas aan het einde dat ie een aantal dagen geleden een positieve test had gehad, maar nu toch negatief was😐. Ja… Dat was dus niet zo.

  • Ik heb LongCovid

Ik heb sinds mijn tweede keer Corona heel erg last van vermoeidheidsklachten en zelfs bijna geen energie meer voor het forum (dan is het echt ernstig), ook heb ik last van een heel slechte concentratie en het af en toe benauwd (maar dat kan ook gewoon door m'n hooikoorts komen). Het is niet dat het officieel is vastgesteld (geen idee of dat überhaupt kan) maar ik vermoed dat ik wel een vrij lichte vorm van LongCovid heb. Dat hebben sowieso veel jongeren van mijn leeftijd na Corona. Dit duurt dan meestal 2 weken tot 6 maanden. Ik hoopte op 2 weken, maar inmiddels is er toch al ruim een maand voorbij.

Het is wel grappig dat zoveel mensen zo bang zijn voor Corona, maar dat LongCovid niet echt zo’n ding is. Terwijl mij dat pas écht een enge ziekte lijkt, omdat je er niks tegen kan doen. Je bent gewoon zo moe dat je niks meer kan doen. Het lijkt me verschrikkelijk (de heftige versie dan vooral). Corona is nog steeds ook heel naar natuurlijk, maar vooral voor de iets oudere mensen. Voor de jongeren is het ding vooral dat je niemand moet besmetten (dat heb ik bij beide keren dat ik Covid had trouwens niet gedaan (zover ik weet tenminste, misschien een toevallige voorbijganger ofzo :)), ben ik vrij trots op :)).

  • Ik ken mensen die LongCovid hebben.

Ja, een aantal familieleden en vrienden (6) kregen helemaal in het allereerste begin Corona. 2 hebben nog steeds LongCovid klachten, 3 zijn opnieuw besmet (waarvan 1 weer LongCovid kreeg) en 1 is genezen. Echt best wel zielig eigenlijk.

 

Toen ik in de winter met m'n familie een kaartspelletje speelde en mijn moeder vertelde over de nieuwe ziekte in China die ze Corona noemden had ik echt niet verwacht dat het zo uit zou pakken. Echt, alles is verandert. Maar inmiddels kan ik mijn leven ook niet meer goed zonder voorstellen (niet op de goede manier) en ben ik er aan gewend. Ik vermoed dat het langzaam, maar dan ook echt langzaam, over zal gaan. Ik vind eigenlijk niet dat de regering zich moet overhaasten (vanaf nu is dat een woord :)) met het laten vallen van alle regels, want zo komt het alleen maar terug en blijven de lockdowns komen. Het zal nooit echt weggaan, maar waarschijnlijk een gangbare heftige griep worden waar ernstig zieke en oudere mensen zich voor kunnen griepprikken (en dit is ook een werkwoord).

Sorry voor m'n extreem lange verhaal, maar ik moest het even kwijt :sweat_smile:

Veel sterkte nog allemaal, met deze pandemie!

 

Groetjes,

Paardebloem (ben ik trouwens de enige die de hele tijd perongeluk m'n echte naam hier type en het dan snel moet veranderen omdat ik het anders op het forum post, etc, etc...)


Beterschap allemaal!

@Paardebloem83 Longcovid kan wel officieel vastgesteld worden. Het is ook niet alleen bij oude mensen, kan ook bij jongeren. Ken zelf ook meerder jongeren uit mijn omgeving met long covid.


long covid is iets wat niet echt gediagnostiseerd of zoiets, wordt er wordt gewoon van alles getest en als dat allemaal negatief is zeggen ze “we weten niet of je het hebt bla bla bla”

zelf heb ik 9 maanden geleden 4 dagen in het ziekenhuis gelegen met corona en 2 andere infecties gehad in de tussentijd en ik zit nu nog steeds met dat ik niet alle uren naar school kan enzo. het is heel vervelend als je geen gehoor kan krijgen bij je huisarts wat ik dus ook had. als je geen gehoor krijgt bij de huisarts zou je je misschien kunnen aanmelden wat heet C-Support, ik weet niet precies wat ze doen maar ze zorgen in ieder geval wel dat je niet bij therapeuten terecht komt die het alleen maar voor het geld doen (die zijn er best wel veel).

zelf doe ik nu fysiotherapie 1 x per week en ergotherapie 1x in de 2 weken en dat helpt heel erg.

 

ik hoop dat dit misschien iemand geholpen kan hebben aangezien ik en mijn familie er (nog steeds) mee zitten te struggelen.


Ik ben al eens positief getest geweest. Ik was niet zo ziej: in het begin 2 à 3 dagen koorts een kleine hoest en vaak sloeg mijn stem over in de middag


Reageer