Skip to main content
Vraag

Plaswekker

• May 26, 2025
  • 2 reacties
  • 128 Bekeken

IkBenanoniemm
Forum|alt.badge.img+4

Ik ga vannacht voor het eerst een plaswekker testen

ik plas en poep in bed

Mijn vraag is gebruiken jullie een plaswekker? Werkt het ook goed voor overdag? Werkt het ook tegen broek poepen

?

2 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • May 29, 2025

Ehm… bij mij is het medisch. Plas ook overdag in me luier. Dus heeft het geen nut. 

Wolf
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • August 2, 2025

Hey ​@IkBenanoniemm! Wat goed dat je een plaswekker gaat proberen, dat kan echt helpen om beter te leren merken wanneer je moet plassen en zo minder in bed te plassen. Veel mensen gebruiken een plaswekker voor nachtelijke bedplasproblemen, en het werkt meestal goed om je wakker te maken zodra je blaas vol is.

Overdag is een plaswekker meestal niet nodig omdat je meestal wel merkt wanneer je moet plassen, maar sommige mensen vinden het ook overdag fijn als herinnering of hulp.

Voor broek poepen werkt een plaswekker meestal niet, omdat dat meestal te maken heeft met andere dingen zoals darmcontrole en timing. Daarvoor zijn andere oefeningen en begeleiding belangrijk, bijvoorbeeld van een arts of fysiotherapeut.

Heb je misschien al hulp van een arts of iemand anders? Die kunnen je ook tips geven over hoe je het beste met deze dingen om kunt gaan.

Succes! Je bent al heel goed bezig door het te proberen.

xx liefs Wolf 🐺