Vraag

Pijnlijke schaamlippen

  • 30 April 2023
  • 3 reacties
  • 176 Bekeken

Reputatie 1
Badge

hey ik ben een meisje van 13 en ik heb even iets wat ik wil delen want ik heb pijnlijke schaamlippen het klinkt heel raar misschien maar met de buitenste is niks aan de hand maar daar binnen in wel.  mijn binnenste schaamlippen zijn lang ze steken ook uit, en ze zijn paarsig. maar sinds kort zijn ze nog langer geworden en ik heb er last van bijvoorbeeld als ik fiets want als ik een hele tijd fiets en dan ga ik even van positie veranderen dan ga ik dus even van het zadel af en dan is er een enorme kramp en pijn in mijn binnenste schaamlippen. ik heb zelfs mijn zadel anders gezet, maar ik blijf dat voelen. en nog een voorbeeld als ik bijvoorbeeld ongesteld ben en ik moet verschonen dan doe ik dus mijn onderbroek uit maar dan blijven mijn binnenste schaamlippen tussen die vouwen van het maandverband zitten dus als ik verschoon dan rekt het soms uit voordat ze los schieten.  en ik vind het echt niet chill enzo maar ik wil geen correctie doen en ik wil er ook met niemand over praten verder. maar heeft iemand tips hoe ik dit kan voorkomen ofzo of er speciaal ondergoed is ofzo of iets want dit is niet zo fijnn! dank voor lezen en reageren misschien


3 reacties

Reputatie 4
Badge +4

Ik heb precies t zelfde probleem maar heb ook geen idee hoe t komt en wat er aan te doen alleen met die fiets heb ik geen last van

Reputatie 3
Badge +1

Als je er op deze leeftijd in het dagelijks leven al zo veel last van hebt, zou ik je echt willen aanraden om eens naar de huisarts te gaan met die probleem. Leg het probleem uit en geef aan waar en wanneer je er allemaal last van hebt, je kunt dan met hem óf haar (kan me voorstellen dat je een vrouwelijke arts in dit geval fijner vindt. Daar kan je specifiek om vragen) in overleg wat je eraan kan doen en wat de mogelijke opties zijn.

 

Je zit dan nergens aan vast, maar niet geschoten is altijd mis.

 

Groetjes,

xIlse

Badge

ik had een tijdje geleden last van het zelfde maar dan iets minder heftig. Ik vroeg aan mijn moeder wat het kon zijn en zij dacht dat het misschien een vaginale schimmelinfectie kon zijn. (als je dit opzoekt zie je de symptomen en kan je ook een zelf test doen). ik heb een tijdje iedere avond met een nat washandje mijn vagina schoongemaakt en/of afgespoelt met de douche kop je moet vooral niet met douchgel enzo je vagina schoonmaken. bij mij is het nu dus weer over.(ik had uiteindelijk geen infectie trouwens)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

 

Liefs,

Renske

Reageer