Skip to main content

Hallooo! Ik ben een meisje van 16 jaar oud en word al bijna 3 jaar ongesteld. Toen ik voor de eerste keer ongesteld werd schrok ik best wel, omdat ik het niet zag aankomen. Ik had nauwelijks pijn en had een hele lichte flow.

Nu is dat wel anders. Ik heb het idee dat het elke maand erger word. Eerst mega veel gedoe thuis doordat ik dan gewoon snel moet huilen en een beetje chagarijnig ben en daarna 2 nachten niet kunnen slapen van de pijn en ook nog eens niet naar school kunnen en kunnen sporten door de pijn en andere symptomen zoals misselijkheid, hoofdpijn en vermoeidheid. 

Op dit moment gebruik ik altijd paracetemol als pijnstiller, omdat mijn ouders tegen hele sterke pijnstillers zijn, maar dit werkt veel te weinig. Ook gebruik ik altijd een kruik, maar dit helpt ook niet genoeg.

Heeft iemand tips hoe ik dit beter kan overleven? Alvast bedankt!

Groetjess <3

Hii!

Wat naar dat je zulke heftige menstruatiepijn hebt.. Dat lijkt me echt niet fijn!

Ik ben een jongen dus ik kan niet echt eigen ervaringen delen, maar ik weet van mijn zus dat zij ook best heftige menstruatiepijn heeft. Zij is er mee naar de huisarts geweest en daar heeft ze toen medicijnen gekregen die de pijn beter verlicht voor haar dan paracetamol. Dus als het echt heel erg is kan je denk ik het best een keer langs de huisarts gaan voor tips en advies. Misschien nog wat aan deze link hieronder daar wordt ook veel in verteld over wat je kan doen tegen heftige menstruatiepijn > https://www.thuisarts.nl/bloed-uit-vagina/ik-heb-veel-pijn-als-ik-ongesteld-ben-menstruatiepijn#:~:text=Als%20je%20ongesteld%20bent%20of,Neem%20zo%20nodig%20een%20pijnstiller..

Ik hoop dat je nog wat meer tips krijgt van andere forumgebruikers!

Liefs van ItsJustMe <3


Heel erg bedankt voor je reactie en tips!


Hey meid, ik begrijp hoe het is. Pijnlijke menstruatie, dagen in bed… Mijn menstruatie is niet zo heftig, maar wat ik mijn moeder (31 jaar) zie doen is jezelf afleiden. Zij heeft ook zulke erge menstruatie.  Zeg maar een film kijken, taart bakken of een boek lezen. Ik hoop dat ik je een klein stapje na voren heb kunnen helpen.  😘

Groetjes! Meisje van 12


Reageer