Vraag

Pijn in teelbal

  • 18 April 2021
  • 6 reacties
  • 204 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo,

 

Ik heb een vraag omtrent pijn in mijn teelbal. Ik zal wat toelichting geven.

Ik heb ongeveer 2x per week een kloppende pijn in mijn teelbal. Deze houdt dan ongeveer een uur aan, maar als ik er niet op let merk ik er niets van. Meestal is de pijn aanwezig in de linker teelbal, heel soms rechts. Ik heb hier al wat langer last van. Ik had dit 5 jaar geleden even, maar sinds een halfjaar weer.

Mij is opgevallen dat de pijn enkel opkomt als ik lang loop, bijvoorbeeld een bos- of strandwandeling.  Als ik zit, lig, fiets, of gewoon korte afstanden loop heb ik nergens last van. Een draaiing van de teelbal lijkt mij daarom onwaarschijnlijk, maar misschien is dit het wel?

Ikzelf denk wellicht dat ik soms met mijn been tegen de teelbal druk ofzo. De teelbal zelf ziet er gewoon normaal uit, geen opzwellingen of wat dan ook.

 

Mijn vraag is: is dit oke en weten jullie andere oorzaken?

 

Met groet,

 

Wesley (16)


6 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik geef gewoon een kort en bondig antwoord

Dit sowieso niet goed en waarschijnlijk iets van teelbalkanker

Ik geef gewoon een kort en bondig antwoord

Dit sowieso niet goed en waarschijnlijk iets van teelbalkanker

Ik lees op internet dat dan opzwellingen/bultjes te zien zijn, die zijn niet aanwezig en nooit aanwezig geweest.

Ik geef gewoon een kort en bondig antwoord

Dit sowieso niet goed en waarschijnlijk iets van teelbalkanker

Laten we niet gelijk conclusies trekken met mogelijk angst tot gevolg :)

In dit soort situaties is het het beste om contact op te nemen met je huisarts. Dan weet je in principe vrij snel waar je aan toe bent en kan er actie ondernomen worden indien nodig. 

Ik geef gewoon een kort en bondig antwoord

Dit sowieso niet goed en waarschijnlijk iets van teelbalkanker

Helemaal eens met Eenanoniemejongen1, we moeten hier niet zonder enige medische kennis mensen bang gaan maken. Wij zijn geen dokters. Misschien is het allemaal wel enorm onschuldig. Dit is gewoon ongefundeerde bangmakerij.

 

@Wellermannen  Het beste kun je idd even naar je huisarts gaan als je niet weet waar de pijn vandaan komt. Je gezondheid is belangrijker dan een ongemakkelijk momentje bij een dokter. Ik snap dat dit spannend kan zijn maar hier hoef je je echt niet voor te schamen. Zij zien dit elke dag.

Badge

Ga even je ballen controleren ik doe dat 1 keer per week je knijpt heel zachtjes in de bal en gaat er langzaam omheen om te kijken voor bulten bij beide ballen maar ga sowieso naar huisarts want stel je hebt teelbalkanker dan kan je nog effe je bal redden ofzo

Reageer