Skip to main content

Hey!

Ik heb sinds een paar dagen heel veel last I mijn knie. Ik zit eraan te denken om naar de dokter of fysio te gaan, maar heeft iemand tips om de pijn te verlichten tot die tijd?

Mijn knie is een beetje dik en ik heb geen verklaarbaar reden gevonden voor de pijn. 

 

Beauuutje

Doe rustig aan en probeer je knie zoveel mogelijk te ontlasten. Las een relaxte zondag in. Plof lekker op de bank en doe een kussen of opgerolde deken onder je knie zodat er een lichte kromming inzit. Kan voor de nacht ook fijn zijn. Verder kun je het wel bekende paracetamolletje gebruiken en als dat niet (voldoende) werkt, misschien ibuprofen. Dit zijn beide pijnstillers, alleen in ibuprofen wat zwaarder dan paracetamol. Ook werkt ibuprofen ontstekingsremmend, wat fijn zou kunnen zijn in deze situatie.

Wat misschien ook fijn is om je knie te koelen. Dit kan ook pijnverlichtend werken. Dat moet je zelf maar even inschatten en aankijken.

Als je last blijft houden, is het inderdaad verstandig om even langs je huisarts te gaan maandag of een afspraak te maken bij de fysio. Het lijkt me namelijk wel belangrijk dat de oorzaak van deze plotselinge pijn wordt vastgesteld.


Knakt je knie vaak? Bij mij wel en dat komt doordat je romp niet recht boven je heupen staat daardoor krijg je een hele holle rug en gaan je knieën knakken bij mij doet het geen pijn maar mijn zus is naar de fisiotherapeut gegaan en dat hielp dus zeker doen en niet je knieën knakken want dan gaat het alleen maar meer pijn doen


Hey,

Ik heb gister mn knie heel hard gestoten dus je bent niet de enige met een zere knie. Daar heb je weinig aan denk ik maar wat misschien wel helpt is je knie masseren.

Sterkte j8j8


Hi ik zou als het blijft zeker naar de dokter gaan.  En er idd niet te veel mee bewegen. Wees maar voorzichtig en beterschap ermee ☺️

Grtz liefs Julian X


Je moet juist niet gaan knakken want dan maak je het steeds erger.

Maak een afspraak bij een huisarts

MCES 


Reageer