Vraag

pijn bij plassen

  • 3 October 2021
  • 4 reacties
  • 95 Bekeken

Reputatie 5
Badge +5

Hoi ,

Ik heb sinds vanmiddag pijn bij het plassen en ziet soms bloed als ik geplast heb .

Heb gekeken op internet en ze zeggen blaas ontsteking .

Moet ik hiervoor naar huisarts?? Ben ik bang voor dat ik vaginaal onderzoek krijg. Of is het plas inleveren???

En wat is hier tegen te doen??


4 reacties

Heyy

 

Vervelend dat je last hebt met plassen!

 

Misschien is het wel een slim idee om even langs de huisarts te gaan. Ik verwacht persoonlijk niet dat er vaginale onderzoeken nodig zijn hoor!

Ik denk dat ze je vragen of je een (ochtend)plasje wilt inleveren en waarschijnlijk hebben ze daar genoeg aan. In je plas kunnen ze dan kijken of alles in orde is. Als daar dan uit blijkt dat je een blaasontsteking hebt zal de huisarts samen met jou verder kijken naar wat er moet gebeuren. Dan is een antibiotica kuur een optie of je wacht het toch nog even af om te kijken of het vanzelf over gaat!


Wat je zelf kan doen tegen een blaasontsteking is in ieder geval goed uit plassen en ook goed drinken🙂


Voor meer informatie over een blaasontsteking kan je dit linkje eens doorlezen: https://www.thuisarts.nl/blaasontsteking/ik-heb-blaasontsteking-vrouw

 

Hopelijk valt het allemaal mee!

 

Groetjes,
NaamNietBekend

Haai Anoniempje 15, 

Je kunt beter morgen nog naar de huisarts gaan. Je krijgt echt geen vaginaal onderzoek. Wat je kunt verwachten is dat je inderdaad wat plas moet meenemen, en dat je wat vragen krijgt, maar meer zal het niet voorstellen! Je krijgt dan een antibiotica kuurtje en dan ben je zo weer van je blaasontsteking af. 
Het komt best vaak voor dat vrouwen een blaasontsteking hebben. Hier moet je niet mee doorlopen, maar kun je beter direct mee naar de huisarts. Anders kunnen de klachten erger worden en overspringen naar een nierbekkenonsteking. Dat wil je écht niet meemaken, doet namelijk veel pijn. 

Het is ook belangrijk om jezelf goed warm te houden, vooral je voeten! 
Succes en beterschap! 

X Loes

Reputatie 1
Badge

Haii, 

 

Wat naar dat je dat heb. Ik zou gewoon naar de huisarts. 

 

Groetjes 

Reputatie 5
Badge +5

Ben naar huisarts geweest  en moest in potje plassen . En ze zag / rook het gelijk al dat dit blaas ontsteking is . Heb nu antibiotica gekregen kuurtje en dan moet het weg zijn. 

Reageer