Vraag

Pijn aan schouder door turnen.

  • 10 April 2021
  • 5 reacties
  • 82 Bekeken

Reputatie 2
Badge +1

Hoii!!

 

Ik ging gisteren naar turnen, en toen wilde ik een handstand doen met een halve draai (dus dan doe je een handstand en dan loop je met je handen een rondje zegmaar). 

Dus dat deed ik, met hulp natuurlijk, maar toen voelde ik opeens een klik in mijn rechter schouder, en dacht ik mijn schouder opeens helemaal achter te voelen. Ik zei: 'oehh mijn schouder' en ik had een scherpe pijnscheut in mijn schouder van achteren. Daarna schoot ie gelukkig weer terug, maar ik had het gevoel dat ik mijn arm niet op kon tillen. 

De trainer vroeg nog een paar keer of het ging, en ze vroeg of ik mijn arm op kon tillen, en dat deed ik, maar het deed wel een beetje pijn, een soort van pijn zoals je spierpijn hebt.

 

Nu heb ik nog steeds een soort van spierpijn als ik mijn schouder beweeg en/of optil

 

Dit heb ik dus al vaker gehad (bijvoorbeeld toen ik een flikflak wilde doen) maar ik weet niet wat er dan aan de hand is, en waarom de pijn zo snel weggaat.

Soms denk ik dat mijn schouder dan uit de kom is gegaan, maar dan denk ik dat dat niet kan, omdat ie er anders wel heel snel weer terug in is geschoten.

 

Ik heb dit trouwens als aan mijn ouders verteld, maar niet over dat ik denk dat mijn schouder uit de kom was geschoten, want mijn ouders vinden vaak dat ik mij een beetje aanstel enz, terwijl het echt veel pijn deed.

 

Maar weet iemand wat er dus aan mijn schouder mankeerde, en wat er is gebeurd, en tips voor mijn spierpijn?

 

Liefs,

Knus1234

 

 

 


5 reacties

Reputatie 6
Badge +12

Je moet naar een dokter gaan denk ik. Wat het ook is, het hoort er niet te zijn. En voor spierpijn heb ik geen oplossing jammer genoeg

 

Badge

wat je beschrijft klinkt wel alsof je schouder uit de kom is gegaan. de scherpe pijn komt doordat je schouder niet op de juiste plek zit en gaat dus merendeels weg wanneer hij weer op zijn plek zit. ook gaat je schouder makkelijker uit de kom wanneer het al eens eerder is gebeurd. ik zou de eerstvolgende keer dat het gebeurt naar de huisarts gaan, die weet vast wel wat er tegen gedaan kan worden.

Reputatie 2
Badge +1

Hoii @blauwebanaan en @Oink !!

 

Dank jullie wel voor jullie reacties! Ik zal er zeker wat mee doen!

 

Liefs,

Knus1234.

Reputatie 7

sorry voor de late reactie, maar misschien ben je hypermobiel? ik ben ook hypermobiel en dit gebeurt ook welleens bij mij. ik hoop dat het nu opgelost is!

Reputatie 2
Badge +1

Hoi hoi!!

 

Wow ik ben hier echt al lang niet meer geweest, maar ik denk dat ik weet wat de oorzaak is. Ik zet mijn handen niet goed neer waardoor ik zegmaar mijn schouder ga draaien en laat inzakken wat dus best wel veel pijn doet. Ik moet dus beter mijn handen neer zetten, en er vooral stevig op staan.

 

Dankjewel nog voor je reactie @anoniemx123 

 

Groetjes xx

Reageer