Skip to main content

Ik ben een meisje en ik heb een broer die ik vaak help met douchen en aankleden enzo en gisteren moest ik van mijn moeder mijn klein broertje van 8 helpen met douchen en ik ontdekte iets raar. Hij heeft zo onder zijn velletje zo echt veel vieze dingetjes zitten en als het naar achter wordt getrokken om het schoon te maken zegt hij STOP!! Dat doet heel veel pijn, ik zei het tegen mn moeder maar die zegt het gaat wel over hoor geen paniek maar vanmorgen kleedde ik hem mee aan voor maar school te gaan en hij moest een nieuw onderbroek aandoen en zijn piemel stond heel dik ik wou kijken maar liep direct weg en toen mijn moeder zijn velletje een beetje naar achter trok begon hij te huilen, ik zag precies dat het vuurrood was maar mn moeder zegt laat dat das niks.... wat moet ik doen want lijkt mij nie leuk voor hem

@Meiden13  ik denk dat het velletje van je broertje nog erg strak zit maar het moet wel schoon zijn rond zn eikel. Ik weet niet of jullie een bad hebben zet hem daarin zodat het velletje wat zachter wordt. Maar de reactie van je moeder is niet goed, misschien kun jij een afspraak maken met je huisarts en hem/haar er naar laten kijken het kan zijn dat je een zalfje krijgt dat je in z’n velletje moet smeren. Als dat niet helpt zou hij misschien besneden moeten worden. 
suc6 en laat het maar weten 

@Aubien hij zit er hele tijd aan, ook op school blijkbaar en tijdens de les. Als hij moet plassen roept hij ook altijd van de pijn. Mijn moeder zegt gaat wel over. Ik ben naar de dokter geweest en we kregen een zalfje voor op de eikel maar zijn velletje gaat niet naar achter en als ik er een beetje aan trek doet het super veel pijn zegt hij....maak me wat zorgen

Hey omdat je broertje nog jong is is het velletje nog niet los maar nog strak. En dat vieze is waarschijnlijk allemaal oud plas enzo… je kan het beste naar de huisarts ermee gaan.

Hij heeft gisteren ook bijna in zijn onderbroek geplast omdat het pijn doet als hij zich inhoudt zegt hij, ik weet echt niet wa te doen. 

Het kan een ontsteking zijn van zijn eikel of van zijn voorhuid of blaas of zo iets. Als het zoveel pijn doet dan moet ie naar de huisdokter tot die iets geeft tegen ontsteking/pijn/nauwe-voorhuid naargelang de diagnose. 

Als jou moeder een blaasontsteking zou hebben zou ze daar toch ook mee naar de dokter gaan? Steeds” het gaat wel over” zeggen als hij zo’n pijn heeft is niet echt lief en helpt niks   

@Meiden13  dat hij er de hele tijd aan zit komt denk ik omdat het bij zn eikel vies is en dat dat jeukt bij hem. Dat kan ook zijn dat z’n eikel rood is, die zalf werkt niet in 1 dag.  Dat het tijdens het plassen pijn doet is niet goed, misschien kun je hem vragen of hij kan aanwijzen waar precies de pijn zit. En weer terug naar je huisarts. Wel goed om te lezen dat jij meer om je broertje geeft dan je moeder

@Aubien zijn eikel is donkerrood en ik doe er nu alrijd die zalf aan want mijn moeder trekt het haar niet aan ik doe hem voorlopig geen onderbroek aan alleen een broek. Zijn velletje kan nie meer naar achter juist zijn plasgaatje is nog vrij. Zijn plas is normaal. Onder zijn velletje zijn allemaal zo witte dingetjes te zien (het stukje dat ik kan terugtrekken toch) zou het helpen als ik een warm washandje gebruik om zijn velletje eens volledig naar achter te proberen doen. Hij gaat roepen waarschijnlijk maar mss helpt het. Zijn eikel kan nie meer bloot nu. 

@Aubien en das misschien raar en vies maar zijn piemel stinkt heel erg, ik weet nie waarom en naar wat maar dat stinkt. Mijn broertje heeft veel pijn erg om te zien. 

@Meiden13 ik weet niet of het handig is om hem geen onderbroek aan te doen, maar dat zalfje zou denk ik ook niet van vandaag op morgen werken. En die "witte dingetjes” moeten wel weg daar dat is vuil en of een washandje helpt ik denk het niet. Ik weet niet of jullie een bad hebben maar stop hem daar dan in de huid van zn piemel zal dan slapper/zachter worden. Na een kwartier ofzo kun je proberen stukje bij beetje zn voorhuid terug te trekken, maar stop als hij dat zegt. Maar hoe zit het dan als hij een stijve krijgt of is dat nog niet gebeurt (IK BEDOEL DIT NIET SEKSUEEL) 

@Aubien en das misschien raar en vies maar zijn piemel stinkt heel erg, ik weet nie waarom en naar wat maar dat stinkt. Mijn broertje heeft veel pijn erg om te zien. 

@Meiden13 dat het daar stinkt is omdat het onder zn voorhuid en rond zn eikel niet schoon is

Dat heet smegma geloof ik en dat krijg je als je je piemel niet schoon houd. dat kan gaan ontsteken en zo en dat doet pijn. 

@Aubien ja hij net uit zijn bed komt sochtend en hij heeft een stijve piemel dan doet hdt heel erg pijn want okk dan komt velletje maar klein stukje naar achter. Ik doe dan het zalfje erop. Hij probeert het nu zelf ook vaak als ik zeg trek u velletje naar achter.

@Aubien tegen de pijn mag ik hem perdolan geven van de huisarts maar dat heeft hij niet zo graag maar hij kan geen pilletje inslikken dus ja. Ik hoop day hij snel de oude is 

@Aubien ja hij net uit zijn bed komt sochtend en hij heeft een stijve piemel dan doet hdt heel erg pijn want okk dan komt velletje maar klein stukje naar achter. Ik doe dan het zalfje erop. Hij probeert het nu zelf ook vaak als ik zeg trek u velletje naar achter.

@Meiden13 hoe ver krijgt hij het naar achteren?

@Aubien tegen de pijn mag ik hem perdolan geven van de huisarts maar dat heeft hij niet zo graag maar hij kan geen pilletje inslikken dus ja. Ik hoop day hij snel de oude is 

@Meiden13 Waarom heeft hij dat niet graag ik bedoel als hij dan minder pijn heeft, en waarom kan hij geen pilletje slikken?

Hey,

Vat dit niet gemeen op, dit is gewoon om t helpen:) Ik vind het zelf een beetje raar dat jij als kind voor je broertje moet zorgen bij dit soort problemen, kan je het niet bespreken met een volwassene? Want je broertje heeft wel echt veel pijn en dit is meer iets voor een volwassene om iets mee te doen, ik bedoel ik ga er vanuit dat je een kind bent en het is helemaal niet gek als je je broertje met dingen helpt, maar het klinkt een beetje alsof je ouders niet echt veel aandacht besteden aan je broertje. Dit hoeft helemaal niet waar te zijn, maar het viel me gewoon op. Als hij echt zoveel pijn heeft moet er echt iets beters aan gedaan worden!

x

@Aubien hij krijgt het een klein beetje naar achter en dan zie ik klein stukje maar doet dan pijn als hij verder nawt achter trekt. Maar het stukje dat wel bloot komt dan hebben we schoon gemaakt en zalfke aangedaan. 

@Meiden13 krijg je het velletje dus een stukje verder naar achteren? Ik zou zeggen blijf het zalfje erop smeren. Maar heb je het al onder de douche of in bad al geprobeerd? 

@Aubien hij wilt niet mser douchen zelfs omdat hij weet dat we naar achter moeten trekken dus heb hem gezegd dat ze anders velletje moeten afsnijden en dat ks pijnlijk

@Meiden13  de besnijdenis zelf doet geen pijn wel daarna is het een tijdje gevoelig. Als hij het niet meer wil zeg dan tegen hem of hij het daar pijnlijk wil blijven houden. Hij moet even vol blijven houden als hij over een tijdje makkelijk z’n voorhuid over z’n eikel krijgt zonder pijn en elke dag zonder problemen z’n eikel kan schoon houden  zou hij je eeuwig dankbaar zijn 

@Meiden13  de besnijdenis zelf doet geen pijn wel daarna is het een tijdje gevoelig. Als hij het niet meer wil zeg dan tegen hem of hij het daar pijnlijk wil blijven houden. Hij moet even vol blijven houden als hij over een tijdje makkelijk z’n voorhuid over z’n eikel krijgt zonder pijn en elke dag zonder problemen z’n eikel kan schoon houden  zou hij je eeuwig dankbaar zijn 

@Meiden13  hoe is het nu met je broertje? Krijgt hij z’n voorhuid  nu wel al wat verder terug?

Zo goed mogelijk schoonhouden, water van douche via hand op de penis laten lopen.  Zalf blijven gebruiken en NIET verder naar achteren trekken als het pijn gaat doen. Komt namelijk vaker voor dat de voorhuid nog aan de eikel verkleed zit. Als je dan te hard trekt beschadigd het. Succes.

@Aubien is niet slechter ook niet beter. Zijn plasstraal is klein omdat het velletje over dat gaatje komt. Ik geef hem elke dag paar keer perdolan maar dat zelf vind hij ook niet leuk, ik ook niet want das raar dat ik da bij mn broertje moet doen he maar ja. Ik hoop dat ik dat wel juist doe die perdolan geven. 

@Aubien is niet slechter ook niet beter. Zijn plasstraal is klein omdat het velletje over dat gaatje komt. Ik geef hem elke dag paar keer perdolan maar dat zelf vind hij ook niet leuk, ik ook niet want das raar dat ik da bij mn broertje moet doen he maar ja. Ik hoop dat ik dat wel juist doe die perdolan geven. 

@Meiden13  is het dan niet beter om met je broertje naar de huisarts te gaan 

@Aubien is misschien raar maar ik verzorg het elke dag kweet het das raar om de piemel van mijn eigen broer te zien enzo das eig nie voor mij maar kzie mn broertje echt graag ik ben zijn zus ik moet hem helpen

Reageer