Vraag

Per ongeluk vlees gegeten

  • 12 May 2023
  • 5 reacties
  • 136 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Heyy,

Ik ben al sinds iets meer dan 2 jaar vegetariër. Ik eet dus geen vlees en vis. Elke week als ik bij mijn oom en tante eet hebben we een salade van de supermarkt en frietjes. Dat is al een hele tijd zo. Ik heb al wel eerder naar de ingrediëntenlijst gekeken en er zat nooit vlees in. En toen ik vandaag keek zag ik in de ingrediëntenlijst dat er varkensspek inzit. 

Ik weet dat het allemaal is gebeurd en ik er dus niks meer aan kan doen, maar toch voel ik me hier heel slecht over, omdat ik waarschijnlijk dus vaker ongemerkt vlees heb gegeten. Hebben jullie tips hoe ik me hier minder slecht over kan voelen en hoe ik dit in de toekomst voorkom? 


5 reacties

Reputatie 7
Badge +17

Ja, dat is lullig maar je kunt er nu niks meer aan doen. Volgende keer nog beter de ingrediëntenlijst lezen dus.

Het heeft geen zin je hier nog druk over te maken. Je hebt het niet met opzet gedaan. Laat het gaan en zie het als een leermoment of zo. Het is niet dat je een misdaad hebt begaan. 😉

Echt he, ik zou me er niet druk over maken want je hebt het al op! 

En je kunt het voorkomen door bij alles wat je eet, het etiket te lezen zo weet je altijd wat er in een product zit.. Er zitten zelf dierlijke producten in snoep, let je daar ook op?

Reputatie 2
Badge

Jaa.. ik let altijd op alles wat ik eet, met etiketten lezen enzo. Maar eerder zat er echt geen vlees in die salade. 

Tsja het is gebeurd.  Heel vervelend een ik snap dat je er rot over voelt.  Wij eten altijd biologisch vlees en ook niet zo vaak. Bij mijn oma heb ik een paar jaar geleden met kerst foie gras gegeten.  Ik dacht dat dat verboden was in Nederland maar ze had het toch.  Heel erg dieronvriendelijk en ik was er ook echt verdrietig van.  Maar ik bedacht me toen dat ik altijd zo min best doe een dat ik het niet expres had gedaan dus toen kon ik het loslaten ( maar ik eet voor de zekerheid heb vlees meer bij mijn oma)

Reputatie 6
Badge +2

Dat heb mijn vriendin ook een keer gehad we hadden (toen nog op de basischool) kerstdiner en we hadden Limburgs stoofvlees *zoervleis* en zij had dat perongeluk gegeten en toen moest ze heel hard huilen en ze rende de school meteen uit en toen naar huis omdat ze hoorde dat er konin in in zat

Reageer