Vraag

Pedofielen in elkaar slaan

  • 30 January 2021
  • 11 reacties
  • 683 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo

Ik heb dus zonet allemaal videos gekeken van mensen die pedofielen oppakken en inleveren bij de politie, op het einde vertelde ze dat ie jammer genoeg is vrijgelaten, ik stond echt te koken en vond dit niet kunnen, ik ben nu dus ook in chatrooms gegaan om eentje te vinden om me af te spreken om hem kapot te slaan, ik vroeg me dus af of dit legaal is? want pedofilie is niet illegaal in nederland maar afspreken met minderjarigen met ongepaste intenties wel, mag ik hem dan in elkaar slaan? zo nee, gaat de politie mij zoeken als ik hem bijvoorbeeld daarna achterlaat vastgebonden aan een paal, 112 bel om te zeggen dat ik een pedofiel heb gepakt en dat ik dan wegren voordat de politie er is?


11 reacties

Reputatie 5
Badge +6

Doe dit maar niet, het is al illegaal om iemand in elkaar te slaan, dus zet dit uit je hoofd, jij krijgt eerder de politie achter je aan dan hij als hij verteld wat er is gebeurd.…

-flopflop13 

Deze persoon zal niet voor niets vrijgelaten zijn. Er zal wellicht niet genoeg bewijs zijn geweest of hij wordt wel vervolgd maar hoeft tot het proces niet in hechtenis te blijven omdat er bijvoorbeeld geen vluchtgevaar is.

Wat jij schetst, is niet heel verstandig. Het is redelijk grijs gebied. Als jij bijvoorbeeld het verzoek doet om af te spreken is er sprake van uitlokking/provocatie. Als het tot een strafrechtelijk proces komt, zal dit in het voordeel zijn van de verdachte. Als hij vraagt om af te spreken is dat natuurlijk wel strafbaar.

Elke burger heeft ook het recht om een burgerarrest uit te voeren. Dat betekent dat je bij het misdrijf meteen de politie belt en alleen de nodig dwang mag uitoefenen om te voorkomen dat de verdachte vlucht. Je mag hem dus zeker niet in elkaar slaan. Sterker nog, deze persoon zal hoogstwaarschijnlijk aangifte gaan doen voor mishandeling. Dus dan heb jij straks een proces aan je broek hangen. Als hij dreigt te vluchten, zou je hem bijvoorbeeld wel op de grond mogen houden totdat de politie ter plaatse is. Maar het verschil tussen toegestane dwang en mishandeling is niet groot dus daar moet je serieus mee oppassen.

Maar wat jij eigenlijk wilt, is gewoon deze persoon in elkaar slaan. Dat is niet de bedoeling in een land als Nederland. Wij kunnen hier geen eigen rechtertje gaan spelen. Als je van mening dat iemand wat strafbaars doet, doe je aangifte en dan krijgt de verdachte een eerlijk proces geleidt door een onafhankelijke rechter.

Bovendien lijkt het mij sowieso niet verstandig om in je eentje met oudere mannen af te spreken (die wellicht ook niet alleen komen). Zij zijn waarschijnlijk veel sterker dan jij dus je brengt jezelf in gevaarlijke positie.

En nog even terugkomend op het burgerarrest. Je moet natuurlijk wel blijven totdat de politie er is. Als jij zou verdwijnen, heeft de politie geen getuigen en daarmee ook geen bewijs. De verdachte zal dus binnen de kortste keren weer vrij zijn (als hij überhaupt opgepakt wordt natuurlijk).

Deze persoon zal niet voor niets vrijgelaten zijn. Er zal wellicht niet genoeg bewijs zijn geweest of hij wordt wel vervolgd maar hoeft tot het proces niet in hechtenis te blijven omdat er bijvoorbeeld geen vluchtgevaar is.

Wat jij schetst, is niet heel verstandig. Het is redelijk grijs gebied. Als jij bijvoorbeeld het verzoek doet om af te spreken is er sprake van uitlokking/provocatie. Als het tot een strafrechtelijk proces komt, zal dit in het voordeel zijn van de verdachte. Als hij vraagt om af te spreken is dat natuurlijk wel strafbaar.

Elke burger heeft ook het recht om een burgerarrest uit te voeren. Dat betekent dat je bij het misdrijf meteen de politie belt en alleen de nodig dwang mag uitoefenen om te voorkomen dat de verdachte vlucht. Je mag hem dus zeker niet in elkaar slaan. Sterker nog, deze persoon zal hoogstwaarschijnlijk aangifte gaan doen voor mishandeling. Dus dan heb jij straks een proces aan je broek hangen. Als hij dreigt te vluchten, zou je hem bijvoorbeeld wel op de grond mogen houden totdat de politie ter plaatse is. Maar het verschil tussen toegestane dwang en mishandeling is niet groot dus daar moet je serieus mee oppassen.

Maar wat jij eigenlijk wilt, is gewoon deze persoon in elkaar slaan. Dat is niet de bedoeling in een land als Nederland. Wij kunnen hier geen eigen rechtertje gaan spelen. Als je van mening dat iemand wat strafbaars doet, doe je aangifte en dan krijgt de verdachte een eerlijk proces geleidt door een onafhankelijke rechter.

Bovendien lijkt het mij sowieso niet verstandig om in je eentje met oudere mannen af te spreken (die wellicht ook niet alleen komen). Zij zijn waarschijnlijk veel sterker dan jij dus je brengt jezelf in gevaarlijke positie.

En nog even terugkomend op het burgerarrest. Je moet natuurlijk wel blijven totdat de politie er is. Als jij zou verdwijnen, heeft de politie geen getuigen en daarmee ook geen bewijs. De verdachte zal dus binnen de kortste keren weer vrij zijn (als hij überhaupt opgepakt wordt natuurlijk).

dankjewel voor je reactie, ik ben nog steeds van plan om het te doen, maar je hebt me wel aan het denken gezet, wat nou als ik bewijs heb, en dat ik dan een burger arrestatie doe nadat ik hem gewoon eerst nog een paar keer sla, ik kan het sowieso wel opnemen tegen volwassenen en ik denk ook dat de politie het ook niet heel erg vind dat ik een pedofiel met slechte intenties heb geslagen. dan is het gewoon volledig legaal :)

Reputatie 5
Badge +6

Ja maar jij lokt hem dan uit…. dus ik weet niet of de politie daar blij mee is...

Het gaat er niet om wat de politie ervan zou vinden, als jij hem slaat, is dat gwn mishandeling. Dit geeft de verdachte en zijn advocaat de kans om aangifte tegen jou te doen en te pleiten voor strafvermindering. Dan streef je volgens mij je doel voorbij.

Iemand slaan is nooit legaal, ook niet als hij een misdrijf heeft gepleegd. Als je een moordenaar vermoordt, kom je daar toch ook niet mee weg. Ja, diegene heeft strafbare feiten gepleegd, maar dat maakt het nog niet legaal om hem wat aan te doen. Je zult daarvoor gewoon vervolgd worden.

Dit geeft de verdachte en zijn advocaat de kans om aangifte tegen jou te doen en te pleiten voor strafvermindering.

Een voorbeeldje hiervan is bijvoorbeeld deze zaak. Dit ligt natuurlijk weer ietsje anders omdat het onnodig geweld bij de arrestatie werd gepleegd door de politie maar het principe is hetzelfde. Deze man was veroordeeld tot 28 jaar cel en tbs voor moord en verkrachting. Maar doordat er te veel geweld was gebruikt bij de arrestatie, pleitten de verdachte en zijn advocaat voor strafvermindering. Met succes.

Conclusie: Geweld gebruiken is in het voordeel van de verdachte

Het gaat er niet om wat de politie ervan zou vinden, als jij hem slaat, is dat gwn mishandeling. Dit geeft de verdachte en zijn advocaat de kans om aangifte tegen jou te doen en te pleiten voor strafvermindering. Dan streef je volgens mij je doel voorbij.

Iemand slaan is nooit legaal, ook niet als hij een misdrijf heeft gepleegd. Als je een moordenaar vermoordt, kom je daar toch ook niet mee weg. Ja, diegene heeft strafbare feiten gepleegd, maar dat maakt het nog niet legaal om hem wat aan te doen. Je zult daarvoor gewoon vervolgd worden.

wow ja je hebt een punt, ik ga geen geweld gebruiken, ik ga hem samen met mijn vrienden gewoon bang zodat het eerste wat ie doet is zn harde schijf wissen en al zijn accounts op chatrooms zodat ie nooit meer met iemand wil gaan afspreken, dankjewel ik had er nooit zo naar gekeken

Reputatie 4
Badge +3

doe dit alsjeblieft niet!

pedofielen zijn inderdaad erg verkeerd bezig maar je kan niet zomaar met een pedo afspreken en hem dan in elkaar gaan slaan. Dat is illegaal en je hebt dan kans op bijvoorbeeld een taakstraf. 

Bij mij in de buurt is er pas een man vermoord door een paar jongens die met hem hadden afgesproken. Later is er toen bekend geworden dat de man die ze vermoord hadden helemaal geen pedo was en gewoon voor de gezelschap met iemand wou gaan afspreken, het boeide hem niet of het persoon jong of oud was en was dus geen pedo. Dat is dus ontzettend verkeerd van die jongens, ook als hij wel een pedo was, heb je nooit het recht om iemand te mishandelen.

Pedojagers zijn ontzettend verkeerd bezig en ja die pedo's natuurlijk ook. Maar je kan beter mensen in jouw omgeving  hier over informeren en gewoon zorgen dat zij nooit met een pedo gaan afspreken in plaats van iemand een beetje in elkaar gaan slaan.

 

 

doe dit alsjeblieft niet!

pedofielen zijn inderdaad erg verkeerd bezig maar je kan niet zomaar met een pedo afspreken en hem dan in elkaar gaan slaan. Dat is illegaal en je hebt dan kans op bijvoorbeeld een taakstraf. 

Bij mij in de buurt is er pas een man vermoord door een paar jongens die met hem hadden afgesproken. Later is er toen bekend geworden dat de man die ze vermoord hadden helemaal geen pedo was en gewoon voor de gezelschap met iemand wou gaan afspreken, het boeide hem niet of het persoon jong of oud was en was dus geen pedo. Dat is dus ontzettend verkeerd van die jongens, ook als hij wel een pedo was, heb je nooit het recht om iemand te mishandelen.

Pedojagers zijn ontzettend verkeerd bezig en ja die pedo's natuurlijk ook. Maar je kan beter mensen in jouw omgeving  hier over informeren en gewoon zorgen dat zij nooit met een pedo gaan afspreken in plaats van iemand een beetje in elkaar gaan slaan.

 

 

dankjewel voor je reactie, ik ga natuurlijk niemand gevangennemen  maar ik ben wel al van gedachten veranderd, ik ga hem goed bang maken zodat ie meteen thuis al zijn accounts en alles erop en eraan gaat verwijderen en dat ie nooit meer met iemand wil afspreken

 

edit: spelling


Je weet dat bedreiging ook niet bepaald legaal is?
Dit lijkt mij alleen een zaak voor de staat en niet een of andere bende van je vrienden.

Reputatie 6
Badge +7

Hoi anoniem12335,

oké, dit is, zoals al veel anderen je op hebben gewezen, geen goed idee. Probeer het uit je hoofd te zetten. Denk aan iets anders en mep een beetje op een boksbal in ofzo. Dat is niet erg.

Het is verboden om iemand te bedreigen/in elkaar te slaan. Je zou hierdoor zelf in de gevangenis terecht kunnen komen, en volgensmij is dat precies het tegenovergestelde van wat je wilt. 

Het klopt dat pedofielen verkeerd bezig zijn, maar geeft dat jou het recht om zelf verkeerde dingen te doen?

Nee. Zet het uit je hoofd en probeer je agressie en woede over de pedofielen ergens anders op te uiten (met iets anders bedoel ik niet je irritante kleine broertje of iemand die toevallig een bivakmuts opheeft omdat het koud is, met iets anders bedoel ik een boksbal of als je die niet hebt een kussen/matras).

 

Groetjes,

Paardebloem

Reageer