Vraag

paracetemol

  • 8 July 2020
  • 4 reacties
  • 105 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

vanaf welke leeftijd mag je paracetemol in de supermarkt halen?


4 reacties

Volgens mij mag je dat altijd kopen en is daar geen leeftijd aan vast gebonden, maar als je paracetemol wil kopen kun je beter bij de Kruidvat kijken, want bij de supermarkt verkopen ze volgens mij geen medicijnen.

De beschikbaarheid van het middel is natuurlijk afhankelijk van de winkel, maar er zijn ook andere plaatsen behalve drogisterijen waar je paracetamol kunt halen.
Een korte zoekopgave geeft aan dat ook supermarkten ze in de schappen hebben liggen, maar ook andere winkels bieden ze aan.

Reputatie 1
Badge

hii,

Mag ik even vragen waarom je dit wil halen en hoe oud je bent?

X

Heyo,

Je mag paracetamol kopen vanaf alle leeftijden. Bij ons in de supermarkt hebben we wel dat als een klant meer dan 5 pakjes in 1 keer koopt dat we ernaar vragen, of ze niet meegeven.

Ik ga ervan uit dat dit een onschuldige vraag is van jou kant,  en dat je niet van plan bent om meer te doen met de paracetamols dan het te gebruiken bij pijn, of griep.

Hopelijk wil je geen overdosis innemen, want ik kan je alvast uit eigen ervaring zeggen dat je dat niet gaat lukken. Je zou op internet wel kunnen lezen wat de bijwerkingen zijn. Maar kort gezegd: misselijk, en braken, steken in de lever en nieren, inwendige bloedingen, extreme pijnscheuten die zeker 3 weken kunnen aanhouden, en dan word je of beter of het wordt nog erger tot de dood volgt. 

See ya!

Spookyzx. 

Reageer