Vraag

paniekaanval (avond)

  • 20 August 2021
  • 5 reacties
  • 118 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Heyy ik heb de laatste 2 3 weken dat ik in de avond als het in huis donker is en ik lig in me bed en me deur is open en ik kijk naar de deur dat ik denk dat er iemand staat is dit omdat ik iets banger ben aangelegd komt omdat ik bang ben dat ze mij me dochter ouders zusje vriend wat aan willen doe 

 

Wat er gebeurt:

Snel ademen 

Staren naar die plek 

Gillen/huilen 

Vorige keer viel ik uit het niets op de grond

 

Ik vind het dood eng en het is alleen maar in de avond/nacht en ben het echt zat wil gewoon normaal kunnen slapen

Komt het omdat ik bang ben voor de dood? 

Komt het omdat ik ook bang ben voor gesten? 

Tips heb ik nodig 

Vragen mag je gerust stellen

 

Groetjes meisje 889


5 reacties

Een tip: heb iemand bij je, gewoon iemand ernaast, of anders loop je elke avond even naar je familieleden om te kijken of ze er nog zijn.

Reputatie 1
Badge

@RandomperSon 

 

Ik heb al elke nacht me vriend naast me en naast me bed me dochtertje maar blijf het houden

Heyy

 

Wij kunnen je helaas niet goed vertellen wat de exacte reden is achter je paniekaanvallen.. Oorzaken van paniekaanvallen kunnen angst, stress of moeheid zijn.. Het is in ieder geval niet fijn dat je hier zo'n last van hebt.

 

Als je merkt dat je weer een paniekaanval krijgt zijn er wel dingetjes waar je op kan letten.. 

  • Probeer je focus op je ademhaling te leggen.. Adem heel diep en rustig in door je neus.. En adem weer diep uit door je mond. Dat kan je rustiger maken
  • Aangezien je er met name last van hebt in het donker is het misschien fijn om een nachtlampje aan te houden zodat het niet helemaal donker is in jullie kamer
  • Ga even uit bed.. Loop een stukje of neem even een lekker glas water
  • Als je een paniekaanval hebt is het misschien ook fijn om met iemand te praten en om even afleiding te zoeken. Je kan dus altijd even je vriend wakker maken of je ouders als je daar behoefte aan hebt of je gaat even een boek lezen of iets in die richting
  • Je kan ook altijd even langs de huisarts gaan.. Die heeft vast ook nog wel goede tips voor je:slight_smile:

 

En misschien heb je nog iets aan deze link van de site Thuisarts: https://www.thuisarts.nl/paniekaanvallen/ik-heb-paniekaanval-gehad

 

Groetjes,

NaamNietBekend

Reputatie 7
Badge +4

Hey @Meisje889 

Ik heb het even opgezocht en blijkbaar krijgen sommige mensen ook last van paniekaanvallen na een zwangerschap. Hopelijk gaat het binnenkort weg. Het kan natuurlijk ook zijn dat je heel beschermend bent voor je kind. Maar wij kunnen het natuurlijk, maar moeilijk inschatten.

Ik raad zeker aan om even naar de huisarts te gaan en de tips van NaamNietBekend te lezen.

Veel succes

Groetjes NV

Reputatie 1
Badge

Dankjulliewel

 

Reageer