Vraag

paniekaanval

  • 17 January 2022
  • 3 reacties
  • 79 Bekeken

Badge
  • Net nieuw
  • 5 reacties

Hey ik ben een meisje van 14 jaar en ik ik ben bang dat ik last van paniekaanvallen heb. T was een tijd geleden en ik was op me kamer en ineens zag ik blauw zwaailicht bij een raam in me straat en ik ging dus even kijken was het voor de deur van 1 van me buren en die buren voelen net familie ik wordt daar ook vaak 4de kind genoemd en ik kreeg gelijk beelden in me hoofd van me bestevriendin buurmeisje die ik 5 jaar geleden moest kwijtraken en ik kreeg gelijk hartklopingen en ik trilde helemaal en ik keek wazig en dat was precies t zelfde 2 maanden geleden ik kwam net uit school stond er een ambulance voor me deur had ik weer de zelfde klachten en ik ben bang dat ik het weer krijg omdat ik best wel gestrest ben kan niet slapen huilbuien en heb heel veel angsten zoals alleen zijn alleen naar school toe dus elke keer maak ik me druk dat ik alleen naar school moet een dag van te voren. Hebben jullie  tips om me daar niet druk over te moeten maken ben namelijk echt bangđŸ˜”


3 reacties

Heeft het te maken met hulpdiensten en je buurmeisje dat je verloren bent? Mogelijk heb je dat nog niet verwerkt en is het een trauma voor je. Heb je dit weleens met iemand besproken?

Alleen naar school fietsen is niet fijn, is er niemand in de buurt die met je mee kan fietsen? Ik zou het bespreken met je ouders en mogelijk ook met je mentor. Het is niet goed en voor jezelf ook niet fijn als je elke keer zoveel last hebt van stress en paniek.

Badge

Ik denk dat ik zowiezo nog niet heb verwerkt ik was toen 9/10 jaar en best eigenwijs het zelfde als nu en ik praat er gewoon liever niet over alleen de laatste tijd denk ik er veel aan . Ik fiets 2 dagen in de week met een vriendinnetje maar zij heeft een eigen tijd rooster en ik ook dus ik vind t best rot 

Heb je weleens overwogen om er met iemand over te praten? Ik denk echt dat het je kan helpen om te verwerken. Je hoeft je dan ook niet zo rot te voelen.

Zijn er naast je vriendinnetje nog andere mensen waar je mee kan fietsen?

Reageer