Vraag

Overstappen op ander ondergoed

  • 18 February 2021
  • 20 reacties
  • 355 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hi, 

Nu ik 16 ben, vind ik de boxershortjes die ik altijd draag niet meer zo lekker zitten. Daarom ben ik toe aan iets anders. Maar wat? Hebben jullie tips of aanraders voor een ander soort ondergoed wat ik kan gaan dragen?

Groetjes Sofie 


20 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Ehmmm… gewoon normale onderbroeken? Idk hoe die heten. Of ander merk.

Draag nu normale boxers, maar wil graag wat anders proberen. Maar heb geen idee wat. Zoek wat tips, aanraders of advies hierin, want vind mijn huidige boxers niet meer zo mooi en lekker zitten. 

Badge

Heey Sofie200,

Ik draag zelf gewoon deze onderbroeken van de HEMA.

 

Groetjes

Dankjewel voor je reactie. Die lijken erg op mijn boxers die ik momenteel draag. Wat kan ik nog meer dragen? 

Hee Sofie,

Naast boxershortjes zou je bijvoorbeeld strings, hipsters of slipje kunnen dragen.

Heb je misschien iemand thuis of in je omgeving die hierin met je mee kan kijken? Mogelijk je moeder of een zus, als je die hebt. Zij zijn ook jong geweest en kunnen je hierin adviseren.

Groetjes,
Simply Me

Ik vind het lastig om het met mijn moeder daar over te hebben. Wat raad jij mij aan? Wat lekker is om te dragen. 

Hee Sofie,

Ik kan me voorstellen dat dit een minder toegankelijk onderwerp is om met je moeder te bespreken. Toch is ondergoed een normaal iets, vrijwel iedereen zal het dragen.

Het zal ook voor iedereen verschillend zijn wat prettig is om te dragen. Als ik jouw was zou ik eerst nog even uitzoeken wat voor soorten damesondergoed er zijn en aan de hand daarvan een beetje kijken wat jij denkt dat geschikt voor jou is.

Je hebt tot nu toe altijd boxershorts gedragen? Die vind je alleen niet meer zo lekker zitten. Bedenk dan waarom je het niet lekker vind zitten en waar het ondergoed volgens jou aan moet voldoen om wel lekker te zitten. Op die manier kun je al een beetje kijken wat afvalt en welke soorten overblijven.

Groetjes,
Simply Me

Bedankt voor je reactie. Ik vind mijn boxers niet meer zo lekker zitten omdat ik ze te bedekkend vind en ze soms opkruipen, maar heb geen enkel idee wat dan wel fijn is. 

Misschien is een hipster of een slip dan wat voor je? Dat is wat minder bedekken en als je de goede maat hebt, kruipen die in principe niet zo op.

Plaatje hipster
plaatje slip

Groetjes,
Simply Me

Dankjewel. Wat kan nog meer? 

String

De string is een T-vormige slip waarvan de voorkant hoog is uitgesneden. Aan de achterkant zit alleen een dun stukje stof dat tussen je billen valt. De string is een ideaal broekje voor onder strakke jurken, rokken en broeken omdat deze niet tekent.

Er zijn verschillende modellen: de lage string, hoge string, 'gewone' string, een boxer string en de tanga string.

Hipster

De hipster is een populair broekje, vooral bij jonge meiden. De meeste modellen hebben een lage taille. Een hipster heeft halve pijpjes en sluiten goed aan bij je benen.

Slip

De slip is niets meer dan een gewoon kort broekje zonder pijpjes. Vandaag de dag het meest gedragen.

Er zijn verschillende modellen: de lage, hoge en taille slips. Er zijn zelfs tanga slip.

Rio

De rio is een gewone slip, maar dan zonder de pijpjes. De rio heeft een normale bedekking en komt voor in een 'gewoon', een laag en een hoog model. Het lage model valt onder de heupen, de hoge er boven.

Brazilian

De brazilian is aan de voorkant gelijk aan de rio slip. Het verschil zit aan de achterzijde, daar is deze veel hoger uitgesneden waardoor je meer van de bil ziet. Dat maakt de brazilian tot een sexy slip en het laat je benen langer lijken. Er zijn brazilian shorts én slips.

Boxer

De boxer is een strak, kort broekje. Eigenlijk een slip met langere pijpjes en daardoor juist erg comfortabel. De boxershort heeft meestal een brede, stevige tailleband waar het merk opstaat. Er is ook een brazilian variant, dan zie je net iets meer van de billen.

French Knicker

De French knicker is slip die gedragen wordt op de heup. Het bedekt het dijbeen en billen in zijn geheel en kenmerkt zich aan de los zittende pijpjes.

 

Boxer

De boxer is een strak, kort broekje. Eigenlijk een slip met langere pijpjes en daardoor juist erg comfortabel. De boxershort heeft meestal een brede, stevige tailleband waar het merk opstaat. Er is ook een brazilian variant, dan zie je net iets meer van de billen.

https://primalingerie.nl/klantenservice/maattabel/soorten-onderbroeken/

Groetjes,
Simply Me

Je kunt zelf bijvoorbeeld opzoeken 'soorten dames ondergoed’ of iets van een vergelijkbare zoekterm. Op die manier kom je heel veel sites tegen met voldoende informatie. Ik zou zelf eens kijken en dit ook eens overleggen met je moeder. Zij kan met je meedenken en je advies geven.

Groetjes,
Simply Me

Wat kun jij mij persoonlijk aanraden? 

Hoi Sofie200,

Als je wil weten wat jij het fijnst vindt zitten, kun je verschillende soorten proberen. Gewoon van elk model 1tje bestellen/kopen en dan kun je zelf kijken wat je voorkeur heeft.

Je hebt hipsters, die zijn iets minder bedekkend dan boxershorts. Je hebt ook strings, en die zijn eigenlijk het minst bedekkend, maar zie je niet door strakke kleding heen. Brazilians zitten tussen hipsters en strings in qua hoe bedekkend ze zijn. En zo zijn er nog wel wat soorten. 

Ik hoop dat ik je heb kunnen helpen.

 

Bedankt voor je reactie Fayy, 

Wat kun jij mij aanraden? Wat is fijn? 

Ik weet het namelijk nog steeds niet. 

Dit lijkt mij een redelijk persoonlijk ding.
Iemand zal dus het ene soort ondergoed erg fijn vinden en het andere helemaal niet.
Soms is een type ondergoed ook geschikter bij bepaalde kleding.
Ik sluit mij dan ook bij het advies van Fayy aan.
Het is het beste om gewoon de verschillende soorten zelf uit te proberen.
Bestel dus bij een zaak verschillende types ondergoed en probeer ze uit.
Vaak kun je ze retourneren als je dit hygiënisch doet, maar het is sowieso aan te raden om niet direct de duurste optie te kiezen.
Anders kun je veel geld kwijt zijn aan iets wat je helemaal niet leuk vindt.

Dankjewel voor je reactie. Wat kun jij mij persoonlijk aanraden dan? 

Zelf draag ik geen damesondergoed, maar ik zou dan hipsters aanraden?
Ze komen waarschijnlijk het meeste overeen met je boxers, dus zal je er niet echt aan hoeven wennen.

Ben m'n boxers wel een klein beetje zat haha. Wat is nog meer fijn ondergoed? 

Reageer