Skip to main content

Hoi allemaal, ik ben meisje 14 jaar en heb al sinds m'n  12 ofzo overgewicht en ik schaam me ervoor en krijg vaak niet altijd nare opmerkingen erover en ik wil afvallen heeft iemand tips voor hoe ik ermee.om kan gaan en kan afvallen enzo?

Nou koop je op school veel eten want dan is de tip koop minder eten op school.maar ik zou gewoon wat meer fruit eten misschien met je moeder ofzo elke avond een kleine wandeling maken in de ochtend voor school even je buikspieren  trainen 


@anoniemechic 
Ja bij ons op school kun je geen eten kopen maar bedankt voor de tips xx


je kan proberen om pas te gaan eten vanaf 12 uur smiddags ofzo. En elke dag een kilometer te gaan hard lopen. Je moet niet buikspier oefeningen gaan doen ofzo omdat je dan denkt dat je daar vet verliest. Dat is namelijk niet hoe het werkt. Je verliest vet geleidelijk aan over je hele lichaam.


@Benvr1234  in de ochtend eten is juist erg belangrijk, je kunt beter je middag eten overslaan. 


Wat ik denk dat je het beste kan doen, is meer bewegen en iets minder eten.  Dan bedoel ik niet dat je helemaal niks moet eten, maar gewoon normale porties en gevarieerd eten.  Ik zou nog niet beginnen met calorieën tellen omdat je nog best wel jong bent, maar ik zou wel een beetje proberen gezond te eten. Om af te vallen moet je namelijk in een calorie tekort zitten. Dus iets minder calorieën eten dan je lichaam nodig heeft. Dus je kan zelfs afvallen als je alleen maar Macdonalds eten bewijze van. Ik zou ook niet beginnen met wegen omdat je gewicht vooral in de puberteit heel erg schommelt en dat kan soms best demotiverend zijn.  Dus even samenvattend: meer bewegen en een calorie tekort. Als je liever wel calorieën wilt tellen kan je met de app Yazio goed bijhouden wat je eet en drinkt op een dag en dan vult ie automatisch in hoeveel calorieën daar inzaten. Je ziet dan ook een overzichtje van hoeveel calorieën je het best op een dag kan eten (Dat is automatisch in een tekort omdat ze eerst je normale behoefte berekenen en op basis daarvan een tekort maken) 

Ik hoop datje hier iets aan hebt, succes! :)


Reageer