Vraag

Overgeven tijdens heftige menstruatie

  • 1 January 2024
  • 3 reacties
  • 140 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1

Hoi, ik ben een meisje van bijna 15 jaar.

Als ik ongesteld ben heb ik natuurlijk krampen, maar op de 2e dag van mijn menstruatie is het altijd best heftig. Op de 2e dag had ik veel kramp, diarree, werd heel misselijk en moest ik overgeven. Normaal heb ik alleen maar veel kramp op de 2e dag, dus ik had niet verwacht dat dat zou gebeuren. En ik heb ook altijd best veel bloedverlies. Is dit zorgelijk?

P.S ik kan wel naar de huisarts maar ik heb nooit echt goed bijgehouden hoeveel dagen er tussen de menstruatiecyclussen zit en ik heb gelezen dat de huisarts dan met 2 vingers je k*t in gaat en dat wil ik echt niet.

Ik denk er ook aan om misschien de pil te gaan slikken, want dat zorgt kennelijk voor minder kramp en bloedverlies. Zou dat een goed idee zijn?

Dankjewel voor het lezen!!!


3 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi, ik denk dat je het beste wel naar de huisarts kan gaan. Voor dit soort dingen kun je ook om een vrouwelijke huisarts vragen. 

De pil slikken lijkt me ook een goed idee want het is wel heftig zo te lezen. Maar daar zitten wel bijwerkingen aan, maar dat is altijd minder erg dan dit.

Liefs Julie ♥️

Reputatie 7
Badge +7

Hey!

Ik heb vroeger ook vaak heel veel last gehad van mijn ongesteldheid. Maar sinds ik de pil slik is het zo veel minder. Nog steeds is bij mij de eerste en 2de dag best heftig, maar met pijnstillers komt het altijd goed. De pil heeft wel wat bijwerkingen, maar ik heb er bijna geen last van.

Dat de huisarts in of aan je vagina gaat zitten is bullshit. Dus wees daar niet bang voor, dat gebeurt echt niet!

Ook kun je kijken voor heftigere pijnstillers, zoals neurofen of aleve. Neurofen slik ik zelf altijd als ik ongesteld ben en het helpt heel goed!

Hopelijk heb je hier iets aan en veel sterkte❤️🍀

Reputatie 6
Badge +3

ga naar de huisarts. je hoort niet zo ziek te worden tijdens je menstruatie. misschien is het omdat je nog maar 15 bent en je lichaam nog aan het ontwikkelen is, maar het zou ook kunnen dat er iets aan te doen is. 

Reageer