Overgeven op dagen van menstruatie

  • 26 July 2020
  • 5 reacties
  • 113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey,

 

Ik ben een meisje van 15 jaar en ben al ongesteld sinds mijn 13e. Ik heb er vanaf het begin al heel veel last van. Toen ik het voor het eerst werd alleen de allereerste dag. Ik had buikpijn, hoofdpijn en had het altijd heel warm. Ook moest ik om het uur naar de wc om mijn maandverband te verschonen omdat ik anders door zou lekken. Dit voelde toen al niet normaal.

Nu heb ik sinds een half jaartje ook last van overgeven in de nacht als ik diezelfde dag ongesteld ben geworden of als ik het de volgende dag wordt. Het is alleen niet zo dat het er ook uitkomt. Ik heb alleen het gevoel dat er telkens wat naar boven komt en naar mijn mening voelt dit ook zo. Alleen als ik dan een emmer pak komt er gewoon niks uit. Als ik me dan weer beter voel ga ik weer liggen alleen dan krijg ik gelijk weer het gevoel waardoor ik weer de emmer pak. 

Ik kan dan gewoon niet slapen en daardoor dwing ik mezelf om over te geven. Ik doe dan zeg maar die beweging na zodat het naar boven komt. Uiteindelijk moet ik dan ook echt overgeven. Dit geeft wel een opluchting want daarna kan ik dan gewoon weer slapen. Alleen ik weet niet of dit zo goed is? En weet iemand hoe je het gevoel van overgeven weg kunt krijgen?

 

Groetjes,

anoniem


5 reacties

Lieve Anoniem, 

Wat vervelend dat jij dit door moet maken! Ik, zelf heb daar geen last van maar ik denk ook niet dat het normaal is... Ik zou het bespreken met je moeder en naar je huisarts gaan. Die kan jouw verder informeren en helpen dit nare probleem op te lossen!

Met lieve groetjes Lotte<3

 

 

Hii!

 

Wat naar dat jouw menstruatie zo klote is! Ik zou het met je huisarts bespreken en misschien helpt de pil ook al een stuk!

 

Xx

hallo anoniem ik ben zelf nog niet ongesteld maar het lijkt me heel naar voor je ik heb hier geen verstand van maar ik zou als ik jou was naar je ouders en/of de huisarts gaan 

ik wens je in ieder geval heel veel succes 

 

xoxo anoniempje

Bedankt voor jullie advies. Ik hoop dat de huisarts er iets op weet of in ieder geval mijn ouders.

Hey Anoniem90342

 

Wat vervelend dat je zulke last hebt van je menstruatie. ‘t Is inderdaad niet de bedoeling om hier zo’n last van te hebben. Regelmatig overgeven is daarbij ook niet gezond, dus ga je, zoals hierboven voorgesteld werd, best langs bij de huisarts. 

 

De huisarts zou je tips en eventueel een middeltje kunnen meegeven om de symptomen te behandelen. Ook zal ‘ie misschien voorstellen de pil te nemen. Met de pil heb je meer controle over je cyclus, en worden je klachten vaak verzacht. 

 

Gezond eten, voldoende water drinken en ongezonde voeding aan de kant laten liggen zijn dingen die je klachten op natuurlijke wijze kunnen verlichten. Kamillethee zou dat ook kunnen. Echter lijken jouw klachten me zo storend dat je best sowieso langsgaat bij de huisarts. 

 

Gr. Kenshin

Reageer