Vraag

overdosis paracetemol

  • 14 February 2023
  • 7 reacties
  • 204 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hey Ik heb gister veel paracetemol op in 1x omdat ik klaar met alles was maar gelukkig vond m'n vriend me en heeft hij mij kunnen stoppen om er meer te nemen.

Wat moet ik doen? Naar de dokter of is het niet schadelijk? Want het is niet dodelijk, dus idk of het schadelijk kan zijn.. 

 

tekst aangepast door De Kindertelefoon ivm forumregel 10: plaats geen schadelijke of triggerende content.

 

 


7 reacties

Reputatie 5
Badge +4

als je je niet goed voelt zou ik de huisarts bellen

veel scc6 om er weer bovenop te komen zit zelf in een soortgelijke situatie

 

hou je kop boven het zand

Hoi Lotte0302,

Als je echt veel paracetamol hebt ingenomen in 1 keer is het heel verstandig om wel naar de dokter te gaan want je loopt een heel groot risico dat je organen kapot gaan. Dus dodelijk is het zeker. En probeer alsjeblieft te praten met iemand, school of je ouders of deze gedachtes ook bespreken met je dokter. Je verdient een fijn leven 🙂 

 

Reputatie 3
Badge +2

Hoi @Lotte0302 

Wat moedig dat je je verhaal op het forum deelt. We lezen in je topic dat je in een lastige situatie zit. Je kunt De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen. Ook kan je voor hulp of ondersteuning contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.

Veel sterkte.

Roos,

De Kindertelefoon

 

Reputatie 7
Badge +19

Ja ik zou zeker even naar de huisarts gaan. Voor lichamelijke check, maar hij/zij/hun kan je ook gelijk ondersteunen/helpen met je mentale issues 

Reputatie 7
Badge +15

hi, 

ik weet niet hoeveel je hebt genomen…  maar ik weet wel dat een grote overdosis echt slecht voor je is… 

 

2 of 3  paracetemol teveel  kan vast niet veel kwaad, maar bij een grote overdosis kan het dat wél. bij een kleine overdosis kan je klachten ervaren als; buikpijn, of braken… meestal binnen 5 tot 36 uur. 

bij een enorme overdosis kan je last krijgen van nier/lever falen dit merk je vaak binnen 2 tot 5 dagen. 

naar een arts zou ik dus sws gaan… 

voor meer info over overdosis van paracetemol; kijk even hier

 

 

Mij_Niet_Gezien

 

 

Wat moet ik doen? Naar de dokter of is het niet schadelijk? Want het is niet dodelijk, dus idk of het schadelijk kan zijn

 

ps. even iets anders, het KAN wél fataal zijn, bij jou vast niet, dan had je echt wel veel klachten gehad, maar een overdosis paracetamol kan zeker fataal zijn.

En niet zozeer om de paracetamol zelf, maar door de gevolgen ervan ( inwendige bloedingen, een slecht functionerende lever en / of nier(en)      ik hoop niet dat ik je hier bang van heb gemaakt, maar ik wilde wel even zeggen dat het KAN 

Reputatie 1
Badge

hi, 

ik weet niet hoeveel je hebt genomen…  maar ik weet wel dat een grote overdosis echt slecht voor je is… 

 

 

 

13 gram heb ik genomen 

 

 

Reputatie 7
Badge +15

hi, 

ik weet niet hoeveel je hebt genomen…  maar ik weet wel dat een grote overdosis echt slecht voor je is… 

 

 

 

13 gram heb ik genomen 

 

 

ik heb eens even opgezocht wat je moet doen bij een overdosis, de meeste sites adviseren naar de huisartsenpost te gaan… 

 

sterkte!

Mij_Niet_Gezien

Reageer