Operatie C

  • 23 November 2023
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 7
Badge +11

Hey allemaal! 

Ik heb dit topic gemaakt omdat ik me zorgen maak om mijn vriendin C.

Ze heeft sowieso al anemie, een tekort aan rode bloedcellen. Hierdoor heeft ze een wittere huid, is ook wat kouder, en als ze sport kan ze duizelig worden, en soms zelfs flauwvallen. Ze is hier chill over, en dit is niet perse het probleem.

Ze eet elke dag alleen een kleine portie avondeten, verder helemaal niks. Ze was gister en vandaag ziek, en alle voedingsstoffen die ze binnenkreeg, spuugt ze uit, ze werd duizelig, en werd wazig voor haar ogen, ze is ziek naar huis gegaan. Ik ben er ook achtergekomen dat ze waarschijnlijk een eetstoornis heeft. Ze is bijna even groot als ik (ergens in de 160) en 13 jaar. Ze wil perse 49 kilo wegen, terwijl haar lichaam dat dus niet echt kan hebben. Ze voelt schuldig wanneer ze eet. 

Nu hebben we een plan gemaakt: Ik neem een banaan of peer mee, Rolf (uit mijn andere topics) zorgt voor een gezonde boterham, want ze wil geen suikers eten. Iemand anders zorgt voor nog een snack. Ook neemt Rolf haar ergens mee naartoe, die andere kent haar al langer en gaat logeren, want haar ouders zorgen er voor dat ze goed eet. Ik en Rolf nemen haar mee naar een Anime conventie in de lente. 

We denken dat haar ouders dit niet weten, want dan zouden ze wel wat doen.

Hebben jullie nog tips hoe ik hier mee om moet gaan? En voor als je denkt dat ik me er te veel mee bemoei: Het is al zo sinds ik haar ken. Ik maak me al een tijdje zorgen, en ze eet echt bijna niks. Misschien moet je je voorstellen als dit met jouw vriend/vriendin gebeurde.

 

Liefs,

  1.  

3 reacties

Hoi @Natureflower ,

Ik snap je zorgen. Je plan is heel goed bedoeld en lief, maar dat is echt niet voldoende. Als ze zich zo voelt is het echt al heel heftig. 

Ze zal echt ook zelf moeten zorgen dat ze beter gaat eten. Als dat niet lukt kan ze het beste naar een diëtist en een psycholoog. Ik snap dat het voor haar heel lastig is om tegen haar ouders te zeggen. Maar als het nog erger wordt is het herstel heel zwaar.

 

Reputatie 7
Badge +11

Bedankt voor de reactie!

Ik was 2 dingen vergeten te zeggen:

1. Ze heeft therapie, en volgens mij gaat ze ook naar de diëtist.

2. Ze is gepest op de basisschool, ik weet niet of dat de reden is van haar eetstoornis, maar er is een grote kans.

Ik heb het ook met mijn moeder besproken. Ik ga kijken of er een manier is om haar nog meer te helpen, zonder iets op te dringen:)

Liefs,

        M.

Fijn dat ze iig wel al therapie heeft. 

Ik hoop dat het echt snel beter gaat, in mijn vorige reactie had ik het niet echt goed omschreven, voordat ze weer een goed eet ritme heeft is het sowieso heel zwaar voor haar. Maar hoe langer ze niet gezond eet, hoe zwaarder het is weer te herstellen.

 

Reageer