Vraag

op welke leeftijd mag je tattoo

  • 20 February 2021
  • 9 reacties
  • 174 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ik wil echt mega graag een tattoo op me rug zetten en op me buik. Ik ben 14 en weet niet of dit dus mag ja of te nee en ik weet ook niet wat andere van zullen vinden. Ik wil op rug een mega groot logo van BMW tatoeëren en aan de voorkant i love nu bellybutton. Ik ben alleen wel benieuwd wat de reactie zomers zullen zijn aangezien ik heel vaak in me bikini een rondje wandel met de hond 10 km ongeveer. En geeft een tatoeage ook af anders wil me moeder me denk ik niet meer in de auto hebben met een sport bh of bikini IVM witte leren auto stoelen.


9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

Vgm mag je nog geen tattoo op je 14e. Ik ken wel iemand die 14 is en een tattoo heeft maar die heeft toestemming van haar ouders en was om een speciale reden. Veel tatoeëerders willen geen tattoos zetten bij kinderen.

-onnodige quote verwijderd door De Kindertelefoon-

Dat is jammer mij moeder vindt het namelijk wel goed en zelf wil ik het ook mega graag. Ze heeft alleen gezegd als de tattoo afgeeft trek je maar wel een shirt aan want dan wil ik je niet meer met een bikini of sport bh in de auto hebben. 

Reputatie 7
Badge +19

Als je het zeker wil weten of het mag moet je het maar vragen aan iemand van de tattoo shop. Je zou ze gewoon even kunnen opbellen en vragen vanaf welke leeftijd ze tatoeëren.

Van je 12e tot je 16e heb je toestemming nodig van je ouders, vanaf je 16e mag je zelf een afspraak maken om een tattoo te laten zetten

Hee TessaV,

Jongeren van 12 tot 16 jaar mogen alleen een tatoeage met toestemming van de ouders (of voogd). De ouders moeten aanwezig zijn als de tatoeage of piercing wordt gezet. (Bron)

Jahoor, een nieuwe tattoo geeft altijd af. De blijvende tatoeage wordt gevormd door de inkt in de onderhuid. Maar om daarbij te komen gaat het naaldje van het tatoeëerapparaat door de opperhuid. De inkt in de opperhuid blijft minder goed zitten en kan dus afgeven. Nadat je tatoeage vervelt is, wat waarschijnlijk 1 dezer dagen gaat beginnen, is dat over. Bij het vervellen ook niet schrikken. Er komen hele vellen vanaf met een afdruk van je tattoo erin. Goed blijven smeren met uierzalf of calendula, dan geneest hij het snelst. Pas NA genezing, enkele weken later, kan je zeggen of alles er goed opstaat. Soms blijkt dat er vlakken niet egaal gekleurd zijn bijvoorbeeld. Bij een goede shop zullen ze dit gratis voor je bijwerken. Dit zegt niets over de kwaliteit van de inkt of tatoeëerder. Het kan verschillen per persoon door het verschil in genezing per persoon. (Bron)

Het is dus mogelijk om op je 14e een tattoo te nemen. Zeker aan het begin, de eerste weken, zal de tattoo nog afgeven. Zodra het is genezen niet meer en dan kun je gewoon zonder shirt op de witte leren stoelen zitten.

Groetjes,
Simply Me

Van je 12e tot je 16e heb je toestemming nodig van je ouders, vanaf je 16e mag je zelf een afspraak maken om een tattoo te laten zetten

Oke dan hoop ik dat ik hem mag laten zetten dan ik hoop het echt zo me zus zij je verknalt je lichaam er mee. Ik vindt van niet ik wil het gewoon laten zetten vooral die BMW tattoo lijkt me echt vet. 

 

Oke dat is fijn om te weten dat het tijdelijk afgeeft dan maar even een shirtje mee nemen na dat ik weg kom van cheerleading training als ik heb gezet. Ik hoop dat het dan van het zomer niet meer afgeeft en dat ik gewoon normaal met bikini aan in de auto kan zitten.

Hee TessaV,

Je zou ook bijvoorbeeld eerst eens een henna tattoo kunnen nemen. Een henna tattoo is niet definitief, maar blijft wel vaak een behoorlijke lange tijd zitten. Op die manier kan je ervaren hoe het is om een tattoo te hebben en weet je ook of je dat echt definitief met inkt zou willen.

It is important to note that the modern term "Henna tattoo" is a marketing term only. Henna does not tattoo the skin and is not considered tattooing.   Hier informatie over de henna tattoo en hoelang die ongeveer blijft zitten e.d.

Groetjes,
Simply Me

Badge +1

volgens mij kun je een tattoo nemen vanaf je 16 of je 18 dat weet ik niet 

Reageer