Op school Altijd kaugom kauwen ongezond?

  • 6 September 2015
  • 6 reacties
  • 198 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hyy daar ben ik weer, dit keer heb ik ander soort vraag. nou het zit zo:  
onder schooltijden heb ik altijd kaugom in mijn mond en ik was maar 2 keer betrapt op de basischool en op middelbare school was ik nooit betrapt. en de rede waarom ik altijd kaugom in mijn mond heb is. om stress te verminderen,beter conctreren,en 1 frisse adem. alleen ben ik heel erg aan het twijfelen of ik hier ziekte er mee kan krijgen? er is nooit 1 les voorbij gegaan zonder dat ik kaugom in mijn mond had. Zelf  wil ik dat ook stoppen. alleen voel ik me heel erg onzeker en krijg stress.
 
Zou jij my willen helpen?


     XxxmayaXxx:o

6 reacties

Het enige wat je van veel kauwgom kan krijgen zijn dikke kauwspieren en dus een breder (soms niet in verhouding) gezicht. 
hoe kom je erbij dat je er een ziekte van zou kunnen krijgen? Zolang je het niet door slikt is het volkomen ongevaarlijk lijkt me.
In kauwgom zit wel een slechte e-nummer asplataan ofzo die is ala jer er teveel van neemt kanker verwekkend
In kauwgom zit wel een slechte e-nummer asplataan ofzo die is ala jer er teveel van neemt kanker verwekkend  

ja dat bedoelde ik met kan je ziektes krijgen 
Hallo,

Zelf vind ik kauwgom ook erg fijn. Het is gewoon lekker en je krijgt er een frisse adem van. Ik weet niet zeker of je er echt een ziekte oid. van kan krijgen. Maar ik denk dat het beter is als je niet iedere les kauwgom in je mond hebt. Neem gewoon 's ochtends een kauwgompje en zodra je op school komt spuug je hem uit (wel in de prullenbak natuurlijk!!). Als je je nou echt zorgen maakt om je adem, koop dan bijvoorbeeld Smint. Dat zijn van die kleine pepermuntjes en die helpen heel goed voor een frisse adem. Verder zou ik trouwens wel suikervrije kauwgom kopen, dat is beter voor je gebit!

Groetjes!
Reputatie 7

beter kun je hiervoor een kauwsieraad gebruiken. hieronder een link:

https://kauwsieradenenmeer.nl/

Reageer