Vraag

Onzeker over mijn lichaam


Badge

Hey, ik ben een voetbalmeisje en ik ben best sportief. Mijn kin heeft een beetje een aparte vorm. Ik ben best onzeker als ik op het veld langs andere mensen of trainers loop. Vaak kijk ik naar beneden of verberg ik het met mijn arm zodat het niet opvalt.

Heeft iemand tips om minder onzeker te worden? Of misschien iets anders wat mij zou helpen?


9 reacties

Reputatie 2
Badge +3

ik zou je er niet voor zou gaan schamen want iedereen heeft wel iets minders moois aan zijn lichaam.

ik weet niet of je bedoelt dat je een onderkin heb maar als je dat hebt dan kan je deze dingen doen

1. Uitgestoken kin
Steek je hals iets naar voren en je kaak iets omhoog, maar een lachende mond. Houd dit drie seconde vast.

2 ahhhhh

Sta rechtop. Open je mond zover mogelijk en leg het puntje van je tong tegen je ondertanden. Adem in via je mond, adem uit en zeg ‘ahh’. Ontspan en herhaal dit twee keer.

3. Tong naar buiten
Kijk vooruit. Doe je mond wijd open, zover je kunt. Steek je tong naar buiten, ook zover je kunt. Houd dit vijf seconden vast. Doe je tong naar binnen en je mond dicht. Ontspan en herhaal de oefeningen tien keer.

4. Getuite lippen
Kijk omhoog en tuit je lippen naar het plafond. Houd deze kus in de lucht vijf seconden vast. Ontspan je lippen en houd je hoofd neutraal. Herhaal deze oefening tien keer.

5. Kin naar de borst
Sta rechtop, kijk opzij en draai met je hoofd van de ene naar de andere kant met je kin zover mogelijk richting je borst. Herhaal dit een halve minuut lang.

6. Onderlip over bovenlip
Kijk omhoog met je ogen richting het plafond. Sla je onderlip over je bovenlip. Je voelt dat trekken naar je kaak en soms ook je nek. Houd het tien tellen vast en ontspan. Herhaal de oefening vijf keer.

hoop dat als je een onderkin bedoelt anders ben ik de lul dat ik dit heb gedaan maar volgens mij geven deze oefeningen zowiezo al voor een mooiere kin

Badge

@Zaxy 

Bedankt! 

Nee, nee ik heb geen onderkin. Ik heb echt een kaaklijn als een mes alleen die lijn loopt heel ver door naar vore zeg maar. Dus hoe ik het beschrijf een soort ‘Heks’ 

Reputatie 2
Badge +3

oke wacht laat mij even kijken

Reputatie 2
Badge +3

jah de kaaklijn kan alleen operatief worden aangepast alleen het kan wel wat kosten maar het zou kunnen.

@MeisjeG8 

Badge

Ik had zelf inderdaad ook al gekeken. Ben alleen bang dat mijn ouders er niet achter staan. Dus dat wordt toch nog eventjes wachten…

Maar toch super bedankt!

@Zaxy 

Reputatie 2
Badge +3

nou ja je kan zeggen van dat je er erg mee zit en dat je het ook ging verbergen enzo en dat het best wel een groot probleem voor jou iss

Reputatie 2
Badge +3

@MeisjeG8 

Badge

@Zaxy 

Ja heb ik allang gedaan en ik heb et ook al vaak over tafel geworpen. Maar mijn moeder zegt dat het al langer in de familie zit en dat ik me niet zo zorgen moet maken.

Dus als ik wat ouder ben ga ik kijken of ik er trots op ben of dat ik er echt mee zit. Dan zoek ik wel uit hoe en wat allemaal. 

Reputatie 2
Badge +3

ja prima oplossing en probeer je niet te schamen niemand is perfect en je zal vast mooi zijn @MeisjeG8 

Reageer