Vraag

onzeker over mezelf

  • 6 October 2022
  • 5 reacties
  • 213 Bekeken

Badge

Hey, ik ben een 12 jarig meisje dat al best wel vroeg in de puberteit zat.. Ik werd ongesteld op mijn 9e dus dat was wel een beetje raar voor mij omdat andere meisjes dat nog niet waren voelde me ik daardoor heel anders. Ik dacht bij mezelf wat als ze er ineens achter zouden komen? zou ik dan nog meer gepest worden? ga ik dan nooit meer vriendinnetjes krijgen omdat ik anders ben? gelukkig kon ik mijn beste vriendin daarin vertrouwen! Bleek zij met het zelfde te zitten dus hoefde me daar geen zorgen over maken.

Rond mijn 10e maakte mijn moeder een opmerking over mijn lichaam, '’krijg jij nou borsten?'’ Ik schrok daar best wel van want vrouwen hadden dat toch alleen?  Gelukkig had mijn moeder mij uitgelegd dat dat normaal was en kreeg ik mijn eerste topje!! Ik voelde me echt een meisje. Gelukkig op school maakte niemand er een opmerking over.. Tot in groep 8, ze werden steeds groter en groter dat ik daar best zware rugklachten door had. Ik begon toen al onzeker over mezelf te worden want meisjes in mijn klas hadden dat nog niet. En er werden hele nare opmerkingen gemaakt zoals als ik te laat kwam zeiden ze '’oh kreeg je je mega bh niet aan omdat je groottiet bent'’ of '’daar is ze weer mee haar voor kamelen bulten'’. Door die opmerkingen begon ik heel erg onzeker te worden en probeerde mijn borsten zo klein mogelijk te laten lijken.. doe ik nog steeds. Ik droeg weer smalle topjes en weide kleren. maar de opmerkingen stopte niet.. Ook sociale media was niet de place to be voor mij. Ik werd veel geseksualiseerd of ermee verveeld.. Het ging niet alleen om mijn borsten maar ook om mijn uiterlijk. Omdat ik niet het slankste meisje was was dat ook erg moeilijk voor mij want ik was toen nog best klein en had overgewicht.

Ik werd er zo erg getriggerd door dat ik eetstoornissen erdoor kreeg. Ik begon minder te eten en te leven op kauwgom en water. Ik had zelfs dagen of weken dat ik niks at. Dat gaat nu nog steeds door.. Ik begon meer make up te dragen want ik voelde me niet goed genoeg zonder een mascara.. Daardoor kreeg ik ook nare opmerkingen puur omdat ik iets anders op mijn gezicht heb dan jullie, ik voelde mezelf gewoon niet meer door alles. Ik was helemaal kapot ik wou niet meer naar school en huilde elke dag omdat ik niet '’goed genoeg'’ was.

Nu dat ik een beetje ben veranderd met stijl word ik ook gepest op de middelbaar.. Ik probeer zo weinig mogelijk erop te reageren maar het doet me alsnog pijn want ik kan mezelf gewoon niet meer zijn.. Ik  heb laatste tijd meer gewicht erbij gekregen waarbij ik niet blij ben en mijn borsten worden groter en groter.. Ik heb nu een C/D en ik ben 1,50 dus dat is best wel groot..

Niet alleen door andere leerlingen word ik geseksualiseerd maar ook door docenten.. Omdat ik een strakker shirtje aan had mocht ik de klas niet in omdat ik grote borsten had dus ik moest thuis een trui halen terwijl het best warm was.. Stel dat ene meisje naast me dat super slank was en nog geeneens borsten heeft zou je haar toch ook niet de klas uitrekken als ze zelfde aanhad als ik.'’ Die docent begon helemaal raar te doen terwijl ze me ook nog eens belachelijk zat te maken om mijn lichaam.. En dit is niet de 1ste x dat het gebeurd.. op de basisschool gingen ze al zeiken omdat ze mijn bh lijn zagen like waar slaat dat op?? En dan heb ik het lichaam van mijn moeder dus ook nog eens grote billen vol met stretchmarks waar ik super onzeker over ben..

Ik wil gewoon het lichaam van een normaal 12 jarig meisje niet met alles en nog wat erop. Ik krijg steeds meer gewicht en dus ook stretch marks.. Ik ben zo onzeker over ze dat ik mijn lichaam geeneens wil laten zien voor iets of nog wat. Er worden er steeds meer,, ik heb de op mijn bovenbenen, heupen, borsten, armen en billen.. Ik wil er gewoon zo graag van af want wat moet ik ermee?????? 

Daarnaast door al het gepest en domme opmerkingen ben ik aardig depressief geworden.. Ook door thuis ruzie en familie dingen.. Ik ben begonnen met snijden. Ik kon er oprecht al mijn verdriet in kwijt en hielp er gewoon mee.. Ik ben nou een paar dagen clean waarop ik best trots ben.. Mijn ouders waren zo boos ik durf nog steeds niks meer te zeggen. Ik voel me terug getrokken in alles en nog wat en op school zagen ze de krassen op mijn benen.. Sindsdien worden er opmerkingen over gemaakt en zelfs kleine pesterijen. Ik wil het langzaam afronden want ik heb al best veel gepraat over mezelf. Dankjewel voor het lezen

 

Een deel van de tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel (10. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum. & 16. Houd de tekst van je bericht leesbaar.)


5 reacties

Hey, ik weet jij bent vast hartstikke knap.  En dat kan wel eens zo zijn dat je vroeg begon in puberteit en je bent helemaal niet alleen, ik ken genoeg mensen die dat ook hebben maar die denken gewoon dat ze mooi zijn. Jij moet dat ook proberen ik weet zeker dat het een beetje gaat helpen.

Ik kan je ook wel tips geven om te stoppen met sh en hoe je de littekens beter weg kan laten gaan. BTW ik ben een ex sh'er. Dus wat denk je ervan?

Een deel van de tekst is verwijderd omdat deze in strijd was met forumregel (7. Het uitwisselen van contactgegevens is niet toegestaan.)

onnodige quote verwijderd 


Zie het dat ze gewoon jaloers zijn op jouw borsten want zij hebben zelf waarschijnlijk kleinere borsten en worden dan onzeker van een Meisje die enorme borsten heeft omdat jongens (behalve ik) daar nou eenmaal op vallen 

Reputatie 2
Badge +1

hoi, ik weet zonder dat ik weet wie je bent dat ik je echt heel knap vind. ik ben zelf ook 12 en begon ook redelijk vroeg met de pubertijd. voor de rest is alles verschillend van ons. jij hebt grote (vast ook mooie) borsten. ja, dat heb ik  nou een maal niet, ben echt jaloers op je. ik hoop dat het allemaal niet lullig overkomt, maar je bent mooi zoals je bent en ik vind echt dat je je niks moet aantrekken van al die opmerkingen. ik vind je een heel sterk persoon en hopelijk gaan mensen jou accepteren zoals je bent. ik zend je bij deze heel veel liefde en hoop op, en doe lekker dingen waar jij je fijn bij voelt. hopelijk heb je hier iets aan, maar doei

Reputatie 3
Badge +1

hallo, ik weet zeker dat iedereen jou alleen pest omdat ze jaloers bent. Dat zou ik ook zijn! Ik heb nauwelijks heupen of borsten, en ik ben ook 12. Mijn lichaam lijkt op dat van een jongen!!! (niet lullig bedoeld naar jongens) Dat pesten moet genegeerd worden, maar die discriminatie kan echt niet. Ik zou het melden bij een schoolhoofd ofzo. En als niemand je serieus neemt om je uiterlijk, een anoniem bericht. Ik wens je sterkte!!!

Reputatie 1
Badge

Heey

Ik kan hier dus zo boos om worden, wat onzettend lullig van die personen! Jij bent vast prachtig, nou ja ik weet het eigenlijk wel zeker! En zoals de andere als zeiden ze zijn gwn jaloers, dat is meestal. Dan halen ze mensen naar beneden om hun eigen onzekerheid te verbergen en zich beter te voelen! dat vind ik dus zo zinloos!

En dat van die docenten kan echt niet dat zal ik als ik jou was ergens melden! Maar doe waar jij je fijn bij voelt! 

Je bent practig zoals je bent.

Reageer