Vraag

Onzeker over lengte lichaam

  • 20 July 2023
  • 15 reacties
  • 244 Bekeken

Reputatie 7
Badge +7

Hey allemaal

Ik ben bijna 14 (jongen) en 1.67m, is dit klein? Zijn er meer 14 jarige met deze lengte.
Is er ook een kans dat ik 1.80m behaal?

Ook omdat ik vegetarisch ben en soya eet, ik hoorde dat dat mijn lengte kan beinvloedden.
Pls help me


15 reacties

Reputatie 7
Badge +11

Hoi @SomeRandomDude, ik ben zelf een jongen van 13,5 jaar oud en ben ongeveer 1,69m lang, dus je bent niet heel klein hoor, dus maak je maar geen zorgen! Je zit in de groei dus alles kan nog veranderen. Ik ben zelf niet vegetarisch.

Groetjes, @Monkeyboy69

Reputatie 7
Badge +12

Ik ben een meisje, van 13,5 en ik ben 1,45 dus in mijn opzicht, ben je lang, maak je geen zorgen, je kan altijd nog groeien, al is dat in mijn geval anders omdat ik een meisje ben.

-OnlyMe

Reputatie 7
Badge +7

PS: ik geef jullie over een half jaartje een update, beloof ik!!

Reputatie 1
Badge

Ik ben ook ongeveer 13,5 en ben 1,70 maar je bent niet kort, sommige jongens in mijn klas zijn 1,40 en je kan je groeispurt ook nog krijgen en dat je over 2 maanden ineens heel erg gegroeid bent

maar of je de 1,80 haalt weet je nooit zeker, je kan zo’n test doen hoe lang je word maar dat is ook niet helemaal zeker

 X Nick 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @SomeRandomDude,

 

als je precies 14 zou zijn zit je met 1.67 m precies midden tussen de groeicurves van jongens die uiteindelijk gemiddeld 1.78 en 1.84 worden, dus 1.80 zou best kunnen maar het kan ook ietsjes minder of ietsjes meer zijn.

Maar er zijn best veel dingen die van invloed kunnen zijn. Omdat je nu zelfs iets onder de 14 bent is de kans dus iets groter dat je nog ietsjes langer wordt.

Een 14 jarige is gemiddeld 1.70 m lang en wordt gemiddeld 1.84 m

 

Je kunt dat allemaal zien op

https://www.tno.nl/media/4754/njcx1.pdf

 

Zelf ben ik 15 en 1.73 (net gemeten, ik dacht dat ik 1.70 was, dus dat valt alweer mee haha) en ik weeg 50-51 kg dus iets te klein voor het gemiddelde van mijn leeftijd en dan ben ik ook nog eens iets te licht voor het gemiddelde van mijn lengte..

Oh, ik heb mijn (MickeyMouse)oren niet meegeteld 😅, gwn bovenkant van mijn hoofd qua lengte

 

Gr. MickeyMouse

@MickeyMouse 

 

Reputatie 7
Badge +9

Er is geen normale lengte, ook hoef je er geen zorgen om te maken omdat je vegetarisch bent. En je zit prima op de gemmidelde lengte hoor. Gewoon lekker doorgaan zou ik zeggen. Geen zorgen!

Reputatie 7
Badge +7

5 maanden verder, 1.71m, klinkt redelijk.

Waarschijnlijk word ik tussen de 1.78m en 1.84m.

Wist niet dat ik zulke crinchy vragen stelde💀

Dat is prima hoor @ItzJustin .

Ik ben zelf 15 en 169, ook vegetariër trouwens 🙃

Reputatie 5
Badge +2

Heyyy is vanzelf goedgekomen uiteindelijk haha maar in principe is het ook niet erg om wat kleiner te zijn hoor :)

Reputatie 7
Badge +9

zelf ben ik een meisje (14) en ik ben rond de 170 cm.  voor een meisje ben ik volgensmij redelijk groot. alle andere meiden zijn tenminste iets kleiner. 

Reputatie 5
Badge +2

zelf ben ik een meisje (14) en ik ben rond de 170 cm.  voor een meisje ben ik volgensmij redelijk groot. alle andere meiden zijn tenminste iets kleiner. 

Ja, ik ben 12 en ik word ook ongv 1.70 maar dat ligt er volgensmij aan hoe vroeg ongesteld bent geworden, dan groei je niet zo veel meer toch? 

Reputatie 7
Badge +7

zelf ben ik een meisje (14) en ik ben rond de 170 cm.  voor een meisje ben ik volgensmij redelijk groot. alle andere meiden zijn tenminste iets kleiner. 

Ja, ik ben 12 en ik word ook ongv 1.70 maar dat ligt er volgensmij aan hoe vroeg ongesteld bent geworden, dan groei je niet zo veel meer toch? 

Nee, dan groei je niet erg lang meer door, maar in pricipe groeien meisjes door tot 15-16 en jongens tot 17-18.

Reputatie 5
Badge +3

Maakt echt niet uit hoor! Je mag alles vragen ;)

Als je vegetariër bent zou ik even kijken welke voedingstoffen je dan mist en hoe je dat kan aanvullen. Want sommige voedingstoffen zijn in de puberteit heel belangrijk. Maar jouw lengte klinkt goed hoor!

 

Reputatie 7
Badge +7

Hoi @Andersom 

Het gaat nu goed hoor, zoals je zag ben ik bijna 5cm

gegroeid en word ik wss tussen de 178 en 184cm, dus laten we zeggen 181😁 ben geen vegetariër en neem elke dag multivitamine dus dat is prima 

Reputatie 5
Badge +3

Super!!

Reageer