Hoihoi, ik ben een jongen van 17 jaar bijna 18 en ben nu ongeveer 176cm. Ik heb het gevoel als of ik al lang niet meer groei en ben er best onzeker over, vooral omdat veel mensen in mijn omgeving langer zijn dan mij. Wat kan ik het beste doen? Vooral om nog misschien een beetje te groeien
Hey kattenbakje,
Wat vervelend dat je je onzeker voelt over je lengte!
Ik begrijp dat je je klein voelt, als andere mensen langer zijn. Nou is het niet perse zo dat je klein bent, want 176 is echt al een aardige lengte. Wat je kan helpen is bijvoorbeeld je BMI berekenen. Dan weet je of je lengte in verhouding is met je gewicht en hoef je je niet meer zo onzeker te voelen.
Ik weet niet zo goed of er echt dingen zijn waar je langer van wordt. Het helpt in ieder geval als je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt, zoals eiwitten en calcium. Die zijn heel belangrijk voor je botten en spier opbouw. En ook natuurlijk vitaminen en mineralen, dat heeft ook weer te maken met vetten en alles.
Wat ik dus in ieder geval zou doen is gezond blijven eten en genoeg drinken, zodat je op de juiste manier en hoeveelheid de voedingsstoffen binnenkrijgt.
En voor de rest genoeg bewegen, zodat je soepel en lenig blijft. Dat kan je zeker helpen en ook dat je lichaam niet in elkaar gaat zakken.
En verder, je kan wel klein lijken, maar je hoeft het niet te zijn hoor. Met je kleding kan je ook opvallen of als je je mond opentrekt. Ga je niet alleen druk maken om je lengte, maar probeer dat weer op andere manieren te compenseren.
Ik hoop dat je hier wat mee kan!
Xx Simply Me
Heb je eigenlijk ook al je groeispurt enzo gehad, het kan namelijk ook zijn dat je nog niet helemaal bent uitgegroeid. Terwijl anderen dat wel zijn. Dat jij nog groeit als je wat ouder wordt..
Hoihoi, ik ben een jongen van 17 jaar bijna 18 en ben nu ongeveer 176cm. Ik heb het gevoel als of ik al lang niet meer groei en ben er best onzeker over, vooral omdat veel mensen in mijn omgeving langer zijn dan mij. Wat kan ik het beste doen? Vooral om nog misschien een beetje te groeien
Beste kattenbakje, het maakt niet uit welke lengte je hebt, het is misschien wat aan de kleine kant, maar het kan nog allemaal doorgroeien.
veel sterkte ermee
Hey kattenbakje,
Zoals Smartthing en andere al zeiden, het maakt echt niet uit hoe groot je bent, en daarbij ,176cm is niet zo heel slecht, ik ken genoeg mensen die 19+zijn en die zijn 169cm of kleiner, je kan natuurlijk ook is kijken op de site van jouwggd en dan die groeicalculator bekijken. Er zijn voor zover ik weet niet echt manieren om te groeien, aangezien 176 een prima lengte is kom je denk ik niet in aanmerking voor groeihormonen. In iedergeval, er zijn ook voordelen aan die lengte die je nu hebt. Zolang je maar gezind leeft en voldoende slaap neemt en jezelf niet gaat focussen op je lengte ,dan zal er vast wel iets bij komen, maar onthoud, het is soort van erfelijk bepaald (uitzonderingen daar gelaten )
Succes
Groetjes Gebruiker c
Yo, Kattenbakje
Je lichaamslengte is in principe niet iets waar je je zorgen over moet maken. In mijn klas zitten ook redelijk grote mensen waar ik ook wel duidelijk onderuit steek en dat maakt ook niet zoveel uit. Want wederom is niet iedereen hetzelfde en heeft niet iedereen op hetzelfde moment een groeispurt.
Ookal maak je je zorgen over je lichaamslengte, kan je er toch niet zoveel tegen doen (het is jammer, maar het is de realiteit.) dus heeft het ook niet veel zin om je er zorgen over te maken.
Veel sterkte met jouw probleem!
Hey kattenbakje,
Wat vervelend dat je je onzeker voelt over je lengte!
Ik begrijp dat je je klein voelt, als andere mensen langer zijn. Nou is het niet perse zo dat je klein bent, want 176 is echt al een aardige lengte. Wat je kan helpen is bijvoorbeeld je BMI berekenen. Dan weet je of je lengte in verhouding is met je gewicht en hoef je je niet meer zo onzeker te voelen.
Ik weet niet zo goed of er echt dingen zijn waar je langer van wordt. Het helpt in ieder geval als je voldoende voedingsstoffen binnen krijgt, zoals eiwitten en calcium. Die zijn heel belangrijk voor je botten en spier opbouw. En ook natuurlijk vitaminen en mineralen, dat heeft ook weer te maken met vetten en alles.
Wat ik dus in ieder geval zou doen is gezond blijven eten en genoeg drinken, zodat je op de juiste manier en hoeveelheid de voedingsstoffen binnenkrijgt.
En voor de rest genoeg bewegen, zodat je soepel en lenig blijft. Dat kan je zeker helpen en ook dat je lichaam niet in elkaar gaat zakken.
En verder, je kan wel klein lijken, maar je hoeft het niet te zijn hoor. Met je kleding kan je ook opvallen of als je je mond opentrekt. Ga je niet alleen druk maken om je lengte, maar probeer dat weer op andere manieren te compenseren.
Ik hoop dat je hier wat mee kan!
Xx Simply Me
Hey dankjewel voor je reactie :)
Ik heb heel mijn puberteit al last gehad van overgewicht, en zit nu jammergenoeg op een gewicht van 109kg. Dit is dan ook het toppunt tot nu toe.. ik vind het best moeilijk om er iets tegen te doen. Ben bang dat dat de reden is waarom ik zo ‘kort’ ben
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.