Vraag

Onzeker over gewicht

  • 14 July 2020
  • 6 reacties
  • 67 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo allemaal.

Ik heb ondergewicht, niet extreem, maar wel ondergewicht. Ik heb geen eetstoornis ofzo, ik heet elke ochtend, middag en avond en veel tussendoor. Ik wil dan ook heel graag aankomen alleen dat lukt niet! Ik heb bij grote maaltijden tochwel dat ik snel vol zit, maar op een of andere manier kom ik niet aan.

Heeft iemand tips om snel aan te komen? Ik hoor ze graag!


6 reacties

Hey,

 

Bij iedereen is de stofwisseling anders en dat geld ook voor de eetlust. 

Als je bijvoorbeeld wilt aankomen kun je misschien meer koolhydraten eten of veel suikers. Als je bijvoorbeeld dingen eet met veel vezels en eiwitten is het vaak zo dat je sneller vol zit. Maar blijf gewoon gezond eten . En als het je echt stoort en je echt veel ondergewicht hebt kun je natuurlijk altijd naar je huisarts of een diëtist gaan.

Iedereen is mooi en goed op zijn eigen manier.

Groetjes Gebruiker c 

Hoi, misschien zit je nog in de puberteit een gaat veel energie naar je groeispurt, als je 30 word zou je willen dat je nog zo veel afviel

Nouja als je niet aankomt van meer eten dan nodig is, moet je accepteren dat het op die manier dus niet gaat lukken. Zo zit je stofwisseling dus blijkbaar niet in elkaar, geen aanleg voor. Prop jezelf dus ook niet meer vol. Een optie, als je per se wilt aankomen, is spiermassa creëren. Dat betekent dus sporten. De 'per se' die ik net gebruikte doelde op, er is geen noodzaak om aan te hoeven komen, je bent gezond, en tuurlijk zou je misschien op verschillende plekken iets meer vet op de botten hebben, maar dat hoeft helemaal niet. Je kan ook proberen te accepteren dat dit is wie je bent, en dat er mensen zijn die je er woest aantrekkelijk om vinden. En ja. Die zijn er. Gekke gedachte. Maar ja. Echt. 

Nouja als je niet aankomt van meer eten dan nodig is, moet je accepteren dat het op die manier dus niet gaat lukken. Zo zit je stofwisseling dus blijkbaar niet in elkaar, geen aanleg voor. Prop jezelf dus ook niet meer vol. Een optie, als je per se wilt aankomen, is spiermassa creëren. Dat betekent dus sporten. De 'per se' die ik net gebruikte doelde op, er is geen noodzaak om aan te hoeven komen, je bent gezond, en tuurlijk zou je misschien op verschillende plekken iets meer vet op de botten hebben, maar dat hoeft helemaal niet. Je kan ook proberen te accepteren dat dit is wie je bent, en dat er mensen zijn die je er woest aantrekkelijk om vinden. En ja. Die zijn er. Gekke gedachte. Maar ja. Echt. 

thanks. Alleen ondergewicht is ook niet gezond. Ik wil al een tijdje beginnen met hardlopen, alleen val ik daar juist van af, of creëer ik spiermassa en kom ik aan?

Nouja als je niet aankomt van meer eten dan nodig is, moet je accepteren dat het op die manier dus niet gaat lukken. Zo zit je stofwisseling dus blijkbaar niet in elkaar, geen aanleg voor. Prop jezelf dus ook niet meer vol. Een optie, als je per se wilt aankomen, is spiermassa creëren. Dat betekent dus sporten. De 'per se' die ik net gebruikte doelde op, er is geen noodzaak om aan te hoeven komen, je bent gezond, en tuurlijk zou je misschien op verschillende plekken iets meer vet op de botten hebben, maar dat hoeft helemaal niet. Je kan ook proberen te accepteren dat dit is wie je bent, en dat er mensen zijn die je er woest aantrekkelijk om vinden. En ja. Die zijn er. Gekke gedachte. Maar ja. Echt. 

thanks. Alleen ondergewicht is ook niet gezond. Ik wil al een tijdje beginnen met hardlopen, alleen val ik daar juist van af, of creëer ik spiermassa en kom ik aan?

Nouja cardio, hardlopen, werkt een beetje beide kanten op. In theorie val je er vanaf. Maar als je zoals jij ondergewicht hebt, kan het je ook zwaarder maken, doordat je in je benen sterker wordt. Ook wil ik natuurlijk benadrukken dat ondergewicht ook niet gezond is, maar ik weet natuurlijk ook niet hoe erg het ondergewicht is. In sommige gevallen, zoals je met een BMI-scan kan zien, is het maar licht. Je moet natuurlijk vooral doen waar jij je goed bij voelt. Misschien kan je is met een personal trainer of iets dergelijks afspreken ofzo? Die weet veel meer dan ons

 Personal trainer doe ik liever niet, ik ga liever alleen. Ik ben niet zo sociaal ingesteld denk ik... en vgm kost personal trainer ook geld.

Ik ga gwn proberen te harlopen, als ik aankom ga ik ermee verder en als ik afval ga ik het denk ik niet doen

Reageer