Beantwoord

Onzeker meisje...

  • 5 January 2019
  • 3 reacties
  • 156 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heey,
Ik ben een meisje van 14 jaar, en ik vind mezelf veeeelste dik, ook kots ik mijn eten uit (of ik eet helemaal niks)
Mijn vriendinnen weten ook dat ik dit doe, en ze proberen me te laten eten enzo maar toch blijf ik mijn eten uitkotsen, ik wil er wel mee stoppen maar het lukt me niet ofzo iemand tips?
xx an.no.niem
icon

Beste antwoord door Anonymous 5 January 2019, 23:00

Bekijk origineel

3 reacties

Ik heb hier zelf niet zo veel ervaring mee maar ik weet wel dat praten over mijn problemen mij heel erg veel helpt. Praat erover met je ouders, als je je hier niet fijn bij voelt kan je ook met je mentor of counselor op school praten.

Veel succes!
Hey,

ik heb hier zelf ook niet super veel ervaring mee, dus kan je ook niet echt goed helpen.

Kan je niet bij een diƫtiste langs? Volgens mij hebben die hier meer verstand van.


Succes!
Hoi!

Jij vindt jezelf te dik.
Dat is een gedachte die erg veel jongeren in de puberteit hebben, omdat je dan sowieso vaak nogal onzeker bent over jezelf en je lichaam.
Het is echter geen oplossing om je eten over te geven of zelfs niets te eten.
Los van het feit dat je waarschijnlijk zelfs helemaal niets hoeft af te vallen (zolang je een gezond BMI hebt en het vanwege andere medische redenen ook niet noodzakelijk is, is dit helemaal niet nodig) is de manier die jij gebruikt sowieso een erg slechte manier.
Wanneer je niets eet zal je na een tijdje eetbuien krijgen, dit zijn onbedwingbare 'buien' waarin je erg veel eet zonder echt controle te hebben over de hoeveelheid, omdat je lichaam het overneemt uit een tekort aan voedingsstoffen.