Skip to main content

Heyy

ik ben een meisje van 13 (bijna 14), 178cm lang en 77 kilo en dus te zwaar. Ik heb de afgelopen tijd mezelf geaccepteerd na een tijd onzeker te zijn geweest maar nu word ik langzamer alweer steeds meer onzeker over mijn lichaam; ik vind mezelf veeeel te lang en ik schaam me er zo erg voor en ik vind mezelf te dik. Ook heb ik een soort bult achter op m’n nek (lijkt op een bochel maar zo heftig is het niet) en zit ik krom een daar ben ik nu ook onzeker van. Kan iemand me pls helpen? Kom niet met gewoon jezelf accepteren ofzo want dat helpt niet

Thanks!!

xx

Hoi! 

Ik weet niet wat je kan doen tegen die bult op je nek, dit moet je echter wel accepteren. En je bent niet veel te lang, je bent idd lang, maar vele mensen vinden dit juist super mooi :)) Je moet je lengte zien als iets goeds, want geloof me, lange mensen zijn gewoon mooi!! Accepteer het :)

Enige waar je wel iets aan kan doen is je gewicht. Je kan het beste op een sport gaan en op dieet. Maar doe veel onderzoek als je op dieet gaat,  bij velen gaat dit fout. Je wilt zorgen dat je niet meer dan 1kg per week verliest. Ga gezond eten en je moet proberen minder calorieën te eten. Ik raad je aan om het hier met je ouders hierover te hebben, je ouders zullen vast snappen dat jij wilt afvallen. Zo nodig kan je ook naar de huisarts voor hulp bij het afvallen. 

Over scheef zitten, zoek een stoel met een rugleuning en aanpasbare hoogte. Probeer tegen de leuning aan te leunen en je moet je voeten op de grond moeten kunnen zetten. En ik had ooit iets gezien van plakband op je rug plakken ofzo. Probeer ook hierover met je ouders over te hebben, want oudere mensen kennen vaak de nadelen van een slecht zitpostuur en weten vaak goede tips. 

Ik hoop dat dit helpt!! 

Groetjes!

 


Reageer