hey allemaal,
ik bijt nog best vaak op mijn nagels.
alleen nu is mn vinger ontstoken daardoor.
het is zeg maar een beetje rechts van mn nagel maar ik weet niet of ik iets moet doen of dat het vanzelf weer overgaat.
dusss… moet ik hier wat mee?
hey allemaal,
ik bijt nog best vaak op mijn nagels.
alleen nu is mn vinger ontstoken daardoor.
het is zeg maar een beetje rechts van mn nagel maar ik weet niet of ik iets moet doen of dat het vanzelf weer overgaat.
dusss… moet ik hier wat mee?
Heyy
Dat is vervelend!
Wat je in ieder geval kan proberen is stoppen met nagelbijten en wat je kan kan doen is zo min mogelijk aan je nagel/vinger te zitten. Hoe meer je er aanzit hoe meer het kan gaan irriteren..
Probeer je vinger ook wat minder te belasten en hou het goed schoon.
Als je er erg last van hebt / als de ontsteking erger wordt is het misschien een slim idee om even langs de huisarts te gaan zodat die er naar kan kijken. Die kan je dan hopelijk verder helpen en kan je dan adviseren voor wat je nu het best kan doen en een bezoekje aan de huisarts kan nooit kwaad!
Groetjes,
NaamNietBekend
Ehm... stoppen met nagelbijten probeer ik al heel lang... lukt alleen nie echt
Soms als ik op het ontstoken stuk druk komt er prut uit, m'n moeder zegt dat ik dat steeds moet doen, zodat alle prut eruit is. Maar is het wel handig om er steeds op te drukken? Of kan ik het beter met rust laten?
Heyy
Ehm... stoppen met nagelbijten probeer ik al heel lang... lukt alleen nie echt
Ik snap wel dat dat lastig is! Ik heb daar helaas niet zulke goede tips voor..
Ik heb even op het internet rond gezocht en daar staat het volgende over wat je het best kan doen:
Bij een nagelriemontsteking is de huid rond de nagel rood en dik.
Meestal zit deze ontsteking aan een vinger. U kunt het ook aan een teen hebben. Vaak heeft het dan te maken met een ingegroeide teennagel.
Een nagelriemontsteking kan bij kinderen en bij volwassenen voorkomen.
Een goede hygiëne en rust zijn belangrijk:
Baden in lauwwarm water (met inweekmiddel of soda) raden artsen niet aan. Ook een nat verband om de vinger of teen helpt niet bij de genezing. Komt er pus uit de ontsteking? Dan kunt u er wel een verbandje of pleister omheen doen.
Bron: https://www.thuisarts.nl/nagelriemontsteking/ik-heb-nagelriemontsteking
Komt dat een beetje overeen met de symptomen die jij ervaart? Als dat zo is heb je misschien wat aan deze tips die hierboven staan en aan het linkje wat hier staat gelinkt
Groetjes,
NaamNietBekend
Ik kan er echt niet vanafblijven! Zit er steeds op te bijten en alles
Heyy
Mijn reactie die ik zonet al had geplaatst moet nog even worden goedgekeurd door KT.. Hopelijk verschijnt die snel
Daar wil nog wel een toevoeging aan geven: Als je er zo’n last van hebt en als je er echt niet vanaf kan blijven is het misschien toch een idee om even langs de huisarts te gaan. Dan kan die je hopelijk wat meegeven voor tegen de pijn en dan kan die ook even kijken of alles in orde is.
Groetjes,
NaamNietBekend
ik heb er tijdens de les iets te veel op gebeten denk… aan de zijkant was het een beetje groenig en alles maar dat heb ik er af gebeten… oepss
Heyy
Hmm.. Vervelend zeg
Ik heb toch nog even gekeken naar tips om het nagelbijten af te leren. Ik snap heel erg goed dat het erg lastig is om eraf te blijven aangezien je ook al erg lang probeert te stoppen, maar als je het open blijft maken zal de ontsteking misschien alleen maar erger worden.
Hieronder heb ik er een paar tips neergezet voor tegen nagelbijten.. Het zijn misschien niet de beste tips, maar hopelijk heb je daar wel iets aan!
Groetjes,
NaamNietBekend
Thanks, ik ga ze proberen
Is niet ontstoken meer denk. Heb er in ieder geval geen last meer van
Heyy
Fijn dat je er geen last meer van hebt!
Hopelijk heelt je vinger nu goed door
Groetjes,
NaamNietBekend
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.