Vraag

Ontharingscrème kruidvat

  • 29 November 2020
  • 4 reacties
  • 117 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoi lieve forummers, 

Ik ben een meisje van 15 en merkte laatst op dat ik donkere haartjes heb op mijn bovenlip. Nu ben ik hier zo erg op gaan letten dat het me erg onzeker maakt. Ik wil deze haartjes dus eigenlijk weg halen. Maar ik heb op internet gelezen dat het weghalen van deze haartjes leidt tot nog donkerdere en dikkere haren. Dit wil ik absoluut niet! Mijn vraag is dus wat jullie met jullie ‘snor’ doen. Laten jullie het gewoon staan of halen jullie het weg? Als je het weghaalt welke methode pas je dan toe en wat gebruik je hiervoor? 
Bedankt voor je moeite en tijd!

soyeonx ♡


4 reacties

Hier kun je zat sites vinden met iets erover.
Als ik direct een betrouwbare bron kon spotten, dan had ik die gegeven.

Haargroei heeft niets te maken met hoe je deze weghaalt.
Je nagels gaan ook niet sneller groeien als je ze knipt.
Het idee is op zich niet super gek:
Tijdens de puberteit beginnen sommigen zich te scheren, omdat ze allemaal haar op hun lichaam krijgen.
Je gaat je uiteindelijk vaker scheren en dit lijkt invloed te hebben op de haargroei, maar dat is dus niet zo.
Er zou sowieso meer haar groeien onafhankelijk wat jij er mee zou doen.

 

Ik scheer mij alleen, dus dat is het enige wat ik echt kan aanraden.
Een scheermesje is simpel, goedkoop en zeker snel.
Misschien blijft je huid niet zo lang glad, maar je staat niet je tijd te verdoen omdat er een smeerseltje moet inwerken.
Laat je niet foppen door die super luxe roze scheermesjes.
De kleur maakt scheermessen niet beter, slechts duurder.
Koop gewoon een scheermesje met extra mesjes, of wegwerp mesjes (je gooit die niet na de eerste keer weg...)

Natuurlijk kun je ook ontharingsmiddelen gebruiken, maar daar weet ik dus niet veel over.

Reputatie 5
Badge +3

Hey ik ben ook een meisje van 15 en heb ook “een snor” Bij mij was het zo erg dat mensen dat tegen mij zeiden en dat is niet fijn natuurlijk! Ik en mijn moeder zijn toen opzoek gegaan naar oplossingen en geen pijnlijke natuurlijk! Nu gebruik ik al 3 jaar een gezichtstrimmer en dat is ideaal echt een aanrader voor elke girl! Ik kan ook mijn wenkies er mooier uitlaten zien met de trimmer. Super handig dus. Wat je ook kan doen is het laten laseren als je het echt voor 100% weg wil het komt dan nooit meer terug daar heb ik geen ervaring mee maar wel intresse in want dat is ook pijnloos. Dat moet je wel met je ouders overleggen want het is nogal duur om dat te laten doen.

hopelijk heb je wat aan mijn tips 

kusjes!

@MensPersoon,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Je berichtje heeft mij erg geholpen. 
Wat je zegt over het sneller groeien van haar wanneer je het weg haalt klinkt inderdaad wel erg logisch. Ik heb de site ook even bekeken en hier ben ik ook al wijzer van geworden. Dankjewel!!

soyeonx ♡

@you_are_amazing,

Ten eerste: bedankt voor je antwoord.
De gezichtstrimmer klinkt inderdaad als een erg handig en fijn apparaat. Ik ga hier nog wat meer research over doen.
Laseren is denk ik voor mij nu nog even geen optie. Ik vind het namelijk een beetje spannend om met mijn moeder te praten over zulk soort dingetjes. Ook is het best prijzig.
Maar dankjewel voor je tijd en moeite! Ik heb zeker wat gehad aan de informatie over de gezichtstrimmer.

soyeonx ♡

Reageer