Vraag

ontharen lichaam

  • 12 June 2020
  • 2 reacties
  • 87 Bekeken

Badge

Hey mensen, ik ben een meisje van 14 jaar en ik zit in de puberteit enzo. Waarbij ook haar gaat groeiden op plekken waar je het helemaal niet wilt. Maar hoe kan je het best bv je oksels en daar beneden het mooist zo lang mogelijk helemaal kaal houden zonder stoppels of een zwarte vlek? Kan je dat met een soort haar verwijder crème doen? Heeft iemand daar ervaring mee? Of kan je je oksels en daar beneden ook met een epileer apparaat doen? Ik weet het niet! Help mee! Want ik kan ook niet met behaarde oksels rondlopen. Ik scheer nu wel maar dat is in de zomer niet mooi ;)) 


2 reacties

Hoi

 

Er zijn een hoop opties beschikbaar. Elk met hun voordelen en nadelen. 

 

Scheren heb je al geprobeerd. Echter lijk je niet zo tevreden met het resultaat. Dat kan; het is niet zo’n langdurig resultaat. De haartjes komen al snel terug. Misschien dat waxen meer iets voor jou is? Bij waxen is het resultaat langduriger. 

 

In de winkel kan je de nodige spullen halen. Je hebt warme wax of koude wasstrips. Bekijk maar welke je het fijnst lijken. Voor waxen moeten de haartjes wel minimaal 5 mm en maximaal 1,5 cm lang zijn. Bij waxen kan je je aan een bepaalde pijn verwachten, maar met wat doorzettingsvermogen en sterke wil kan je je daarover zetten. 

 

Er zijn van die epileerapparaatjes. Die trekken de haartjes uit, een beetje als bij waxen. Het voordeel van zo’n apparaatje is dat je vaak met een hoop minder rommel achterblijft dan bij waxen. Zo’n apparaatje is namelijk herbruikbaar. 

 

Dan is er nog ontharingscrème. Die breng je aan, en laat je enkele minuten, hoeveel dat vertelt de gebruiksaanwijzing je, zitten. Daarna schraap je de crème, samen met de haartjes, weg. Het resultaat hoort hierbij langduriger te zijn dan bij scheren. Zorg echter dat je crème gebruikt die geschikt is voor de plekken waar jij hem op gaat gebruiken. 

 

Als je bereid bent geld te spenderen aan een gladde huid, kan je naar een salon. Daar zorgt een professional ervoor dat jij op een zo veilig en minst schadelijke manier onthaart wordt. Als dit je wat lijkt, bekijk je maar eens welke salons in jouw buurt welke service aanbieden. 

 

Gr. Kenshin

Badge

Dankjewel voor je reactie! Ik ga wat uitproberen😊 

Reageer