Hey,
Een bmi van 15 is idd zwaar ondergewicht. Dit is juist heel ongezond. Als je toch al zo'n laag bmi hebt, ben je zeker niet te dik dus waarom wil je nu per se nog meer afvallen? Werkt het verslavend?
Zo agressief afvallen is echt heel slecht voor je. En het is echt niet nodig. Volgens mij ben je namelijk al heel dun. Je zult echt veel meer calorieën moeten innemen om een gezonde levensstijl te ontwikkelen. Probeer gewoon normaal te eten. Goed ontbijten, goed lunchen en stevig dineren (tussendoortjes zijn optioneel maar jij kunt ze zeker goed gebruiken.) Probeer echt wat aan te komen tot minimaal een bmi van 18,5>.
Je hebt het zelf ook al over anorexia. Dat wil je echt niet. Pak het daarom nu aan zodat het straks niet te laat is. Ik zou je willen adviseren om naar je huisarts of een diëtist(e) te gaan. Diëtisten zijn er speciaal voor mensen zoals jij. Zij zullen je helpen je om op een gezond gewicht te komen en daarop te blijven. Ik weet zeker dat dat je heel erg gaat helpen.
Zoek alsjeblieft hulp voordat het te laat is.
Groetjess
Hallo Welp :)
400/500 calorieën per dag is ZEER ongezond. Een gemiddeld persoon heeft een behoefte aan 2.000 tot 2.500 calorieën per dag. Een BMI van 15 is zeker een fors ondergewicht.
Ik heb even een lijstje van gevolgen die je kunt krijgen als je uiteindelijk anorexia krijgt. (bron: lentis.nl):
- Je bent moe en slaapt slecht
- Je spieren worden slapper
- Je kunt je minder goed concentreren, bijvoorbeeld op school of op je werk
- Je hebt het sneller en vaker koud, vooral je handen en voeten kunnen blauw worden
- Je hebt een lage bloeddruk en lage hartslag
- Je kunt last hebben van hartkloppingen
- Je huid wordt grauw of bleek
- Wanneer je vaak braakt of laxeert, droogt je lichaam uit en wordt je tandglazuur aangetast
- Je krijgt een drogere huid, dunner hoofdhaar en zachte donshaartjes op je lichaam
- Je kunt maag- en darmklachten krijgen, zoals een opgeblazen gevoel
Praat erover met iemand die je vertrouwd zoals familie, vrienden, of bijvoorbeeld je mentor. Die kunnen je verder helpen met je neiging om veel af te vallen.
-TheMightySlayer <3