Skip to main content

Hoi!

 

Ik ben nu 3x ongesteld geworden, maar ik vind het zo lastig om te voorspellen wanneer ik een maandverbandje moet gebruiken.

 

De vorige keer was het helemaal misgegaan... Ik zat op school, en opeens uit het niets voelde ik alsof er iets stroomt? Dus ik zeg tegen mezelf, dat zal weer afscheiding zijn. Maar ik was zo bang, misschien is het wel bloed en ik zat toen in de les dus ik kon niet checken!

Na de les rende ik meteen met een vest geknoopt om mijn heupen naar de toiletten, en ja hoor, mijn broek zat onder het bloed! 😱 Ik raakte in paniek en toen heb ik mijn moeder geappt, en zij heeft me ook opgehaald.

 

Maar dit was zo plotseling, ik had helemaal geen menstruatieklachten en mijn vorige keer was niet eens 3 weken geleden?!

 

 

Hoe voorspellen jullie een onvoorspelbare ongesteldheid? Ik ben zo bang, ik wil niet doorlekken op school. (En ook niet thuis trouwens)

Hebben jullie tips? De tips op google zeggen allemaal dat als je krampen voelt dat het eraan komt, maar meestal voel ik niks totdat ik echt ongesteld wordt. Daarom dacht ik, ik vraag het hier wel. 😊

 

Hoi @Aquilla ,

Ja, ik snap dit probleem soms wel, het kan kloppen dat er niet een maand tussen zit, maar dat is veel voorkomend als je net een paar keer ongesteld ben geworden, dan heb je nog niet echt een ritme, ik zelf heb de app Drip, en daarin houd ik bij wanneer ik mijn periode heb en daar kan je vaak ook een paar maanden vooruit zien (als je het al een paar keer heb ingevuld) wanneer je waarschijnlijk ongesteld gaat worden en hoe heftig, ook kan je in stellen dat je 1 week van te voren een melding krijgt dat je ongesteld gaat worden, dan kan je je alvast voorbereiden op eventuele benodigd heden. Verder als het heel veel bloed is of heel onregelmatig kan je besluiten om met je huisarts te overleggen om aan de prikpil of de pil te gaan. (Prikpil is een prik waardoor je 3 maanden niet ongesteld en zwanger kan worden) Verder is mijn tip om te zorgen dat je altijd iets bij je hebt voor het geval dat. (En zodat je het eventueel ook aan iemand anders kan geven als die hetzelfde probleem heeft.)

Ik hoop dat het heeft geholpen! (Ik ben namelijk ook nog niet heel bekend op dit vlak.)

-OnlyMe


Reageer