ongesteldheid probleempjes

  • 19 August 2020
  • 2 reacties
  • 146 Bekeken

Badge

Hoi,

ik ben een meisje van 13 jaar en ik ben nu al een paar keer ongesteld geweest. Ik heb er nog wel wat probleempjes mee. Is er misschien iemand die mij hiermee kan helpen? Dit zijn mijn probleempjes.

  1. Ik word best vaak gevraagd om mee te gaan zwemmen, of we gaan met school ofzo. Maar ik durf geen tampon te gebruiken. Ik heb wel mini tampons in huis maar ik vind het nog steeds best eng…
  2. mijn ouders zijn gescheiden en ik ben elk weekend bij mijn vader, ik durf het niet tegen hem te zeggen als ik ongesteld ben en ik ben dan echt super bang om door te lekken. Vooral in de nacht want dan kan ik niet om de paar uur verwisselen…
  3. ik schaam me best wel voor mijn ongesteldheid en op school weet alleen mijn aller beste vriendin het. Ik ben altijd best bang om door te lekken (dat is al een keer gebeurt)…
  4. ik heb best veel docenten die het niet goed vinden dat ik tijdens de les naar de wc ga, dan zeggen ze “dat doe je maar in de pauze” maar we hebben maar erg kort pauze en in de pauzes zijn altijd alle wc’s bezet. Als ik dan nog een keer vraag of ik naar de wc mag zeggen ze meestal “pech gehad” en dan weet ik ook niet meer wat ik moet doen…
  5. Als ik ongesteld ben heb ik altijd erg veel buikpijn, meestal 4 tot 5 dagen achter elkaar door. Daardoor kan ik me slecht concentreren en dat merk ik vooral bij toetsen. Paracetamol helpt niet…

Ik hoop dat iemand wat voor mij weet.  Ik wil liever niet aan de pil dus dat is lastig. Misschien heeft iemand tips?

 

groetjes poesjespower (13)


2 reacties

ik ben een jongen maar ik kan je tips wel beantwoorden

-1  zeg tegen de leerkracht dat je niet kan zwemmen als je dat niet wil kan je vragen aan je ouders of ze een brief willen schrijven. En er zijn veel meisjes die geen tampon willen dragen, niemand verplicht je

-2 nou je vader heeft een dochter en een vrouw dus hij weet vast wel dat je op een dag je regels zal hebben, zeg gewoon papa, ik ben mijn regels begonnen kan je dit dat en dit kopen aub. en voor in de nacht heeft m’n zus altijd zo speciaal maandverband liggen daar lekt ze bijna nooit door omdat het redelijk dik is. 

-3 ik zou dit wel doen als ik een meisje ben, maar altijd een extra paar broek achterin je kluisje stoppen voor als het gebeurt. en dit hoef je niet te vertellen dat is jou lichaam en niemand hoeft te weten wat er gebeurt en wanneer het gebeurt

-4 nou zeg dan dat het een noodgeval is en als dat niet werkt zeg dan ik moet iets verwisselen, dat kan akward zijn maar dat is beter dan dat de hele school dat weet omdat je doorgelekt bent.

-5 ja maar dat is pech want ik heb daar jammer genoeg geen tip voor maar als je thuis bent kan het echt helpen om iets warms op je buik te doen, maar je kan ook warme thee in een thermoskan doen en in de pauze drinken. als dat allemaal niet helpt zou ik echt overwegen de pil te nemen of een pijnstiller in hogere dosis.

 

groetjes

anonymous

Badge

Dankjewel, 

ik denk dat ik hier wel wat aan heb ja, heel erg bedankt! 

Reageer