Vraag

ongesteldheid

  • 11 April 2021
  • 3 reacties
  • 61 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Ik ben 12 en allebij mijn vriendinnen zijn al ongesteld en ja ik ben een jaar ouder.

En ja nu ben ik bang dat ik pas heel laat ongesteld word

Allen gister zat er een klein(het groten van een lieveheersbeestje) stipje rood/oranje/bruin stipje in men onderbroek zou dat kunnen betekenen dat ik ongesteld ga worden l. 

Daar na is er niks meer gekomen


3 reacties

Badge

Het zou kunnen dat dit een teken is dat het gaat starten maar dat hoeft niet. Ik zou. Effe een weekje afwachten. Als er echt bloed komt ben je inderdaad ongesteld. Maar het zou ook afscheiding kunnen zijn en dan zou ik maar tegen je moeder vertellen. Want oranje/ rode/ bruine afscheiding, kan betekenen dat er iets niet goed is.

Reputatie 6
Badge +12

Het zou kunnen dat dit een teken is dat het gaat starten maar dat hoeft niet. Ik zou. Effe een weekje afwachten. Als er echt bloed komt ben je inderdaad ongesteld. Maar het zou ook afscheiding kunnen zijn en dan zou ik maar tegen je moeder vertellen. Want oranje/ rode/ bruine afscheiding, kan betekenen dat er iets niet goed is.

Eens

Reputatie 1
Badge +1

Je bent pas 12 niks om je zorgen over te maken. Snap dat het niet leuk is omdat je het ook wil. Een vriendin van mij is 14 en is bang dat ze het helemaal niet word. Je moet pas naar de dokter gaan als je 16 bent ofzo. Veel mensen hebben voordat ze ongesteld worden een soort signaal van “hier komt t, pas uit” ja misschien is dat bij jou ook het geval. Die vriendin heeft het zelfde gehad die zat in groep 8 en zei tegen mij “volgens mij ben ik ongesteld geworden” maar dat was weinig en in de 2 jaar niks meer gebeurd en is bang dat ze het helemaal iet wordt. Kortom je hebt nog zo veel tijd om een soort van te genieten van het “normaal” kunnen zwemmen/sporten/gymen. Lise van wijk op YouTube heeft hier een video over gemaakt en deelt haar eigen ervaring. Zal even kijken:)

Reageer