Skip to main content

Heyy rishella hier,

Ik maak me zorgen over mijn lichaam. Namelijk ik ben in begin juni 2019 voor het eerst ongesteld geworden. Dus ik dacht ohhhh dan ben ik het sowieso onregelmatig, maar ik heb het gevoel dat het bij mijn wel heftiger is. Na die keer in juni ben ik nog weer 2x ongesteld geworden de laatste keer was met kerst 2019 en het is nu augustus 2020. Dat vind ik best wel heftig. Ik dacht eerst een tijdje dat ik onvruchtbaar ben, maar 2 weken geleden ben ik weer ongesteld geworden. En misschien zul je dan denken van ohhhh dan komt het gewoon iets later no problem, maaaaaaar het probleem is dat ik 2 weken geleden ongesteld ben geworden en het nu nog steeds ben. Ik snap niet wat er aan de hand is met mijn lichaam. Ik heb wel gewoon afscheiding als iedere vrouw. Ik durf het eigenlijk niet zo goed tegen mijn moeder te vertellen en ik ben nog net geen 16 (over 2 weken pas) dus ik kan ook nog niet alleen naar de huisarts gaan. Mijn vriendinnen weet ook niet wat er met me aan de hand is. 

Anybody who has tips!!

Alvast bedankt voor de moeite.

XX

Dag Rishella,

Kijk hier eens naar: onregelmatige menstruatie.

Veel succes,

Stef

In het begin kan de menstruatie idd heel onregelmatig zijn, alle hormonen beginnen langzamerhand op gang te komen. Of dit binnen de standaard ligt, weet ik niet, ik ben natuurlijk geen dokter. Als jij het niet vertrouwd is het in het belang van je lichaam dat je er toch met je moeder of huisarts over gaat hebben. Je moeder zal hier vast geen probleem van maken maar je alleen maar willen helpen/geruststellen.

Suc6 ermee, keep us updated.

Groetjess:kissing_heart:

Hey Rishella

Als jij het gevoel hebt dat er iets niet klopt, ga je best eens langs bij de huisarts. ‘t Zou kunnen dat jij eenvoudigweg een heel onregelmatige cyclus hebt, maar het zou ook kunnen dat de huisarts wat kan doen om je hierbij te helpen. 

Zoals xLisa zei, zal je moeder vermoedelijk enkel begrip opbrengen. Wie weet heeft ze dit ook wel eens meegemaakt. In ieder geval zou het me verbazen moest ze naar reageren. Durf je dit echter niet aan te geven in een gesprek, kan je haar altijd een berichtje sturen. 

Gr. Kenshin

Ik snap dat je dat niet tegen je moeder durft te zeggen, maar toch raad ik het heel erg aan! Iedereen heeft een andere relatie met ouders, maar ik vertel mijn moeder echt alles, en die helpt me er ook altijd bij.

Onregelmatig zijn is natuurlijk niet erg, en je was in juli waarschijnlijk niet 2X ongesteld, maar het kwam gewoon terug :)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt!

Reageer