Ongesteld wat nu

  • 20 May 2018
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi ik ben mack
Ik ben ongesteld maar ben bang dat ik doorlek en vooral snachts want het komt ook op me matras.
Wat moet ik nu doen want me moeder weet het nog niet.
En mijn 2e vraag is: kan je zwemmen zonder tampon en menstruatiecup want dat past niet in mij? pleasee help mee

1 reactie

Hoi,

Dat je 's nachts doorlekt is heel normaal. Dat gebeurt iedereen wel eens. Wellicht kun je dubbel maandverband indoen zodat je hele onderbroek wordt bedekt. Dan lek je minder snel door. Ook heb je speciaal nachtmaandverband. Dit is groter. Als je ligt lek je namelijk over een groter oppervlak.

Je kan op zich wel zwemmen in zee of in een meertje zonder 'bescherming'. In het water stop je namelijk bijna helemaal met vloeien. In een zwembad zou ik het niet doen. Mocht je dan toch doorlekken, dan is het goed zichtbaar.

Ik herken het gevoel dat een tampon niet past, maar ze passen wel degelijk. Kun je eerst rustig proberen te voelen met je vinger of je er in komt? Geen stress, je hebt nog jaren om te oefenen 😉 Als je een beetje gespannen bent dan wordt het allemaal wat kleiner omdat je dingen onbewust aanspant. Als je dus gestresst raakt, stop dan en probeer het later nog eens.

Het kan zijn dat je moeder het al door had, maar je kan het gewoon rustig zeggen. "Mam, ik ben ongesteld." Zij was ook ooit voor het eerst ongesteld, dus ze zal het vast begrijpen!

Gr. Pin

Reageer