Vraag

Ongesteld: 's nachts bloed gelekt, tips?

  • 29 October 2023
  • 3 reacties
  • 96 Bekeken

Reputatie 3
Badge +2

Hey, Ik ben ongeveer een weekje na de zomervakantie ongesteld geworden. Ik ben op dit moment ook ongesteld maar ik heb een probleem, als ik voor het slapen een maandverband in doe zie ik de volgende dag dat heel veel bloed er naast is gelekt. Iemand met het zelfde probleem of weet iemand wat je hier tegen kunt doen? (Ik gebruik normale maandverband met vleugels btw)


3 reacties

Reputatie 7
Badge +7

Misschien een rare oplossing maar ik heb altijd luiers aan in de nacht. Als ik ongesteld ben is dat eigenlijk wel heel fijn, want dan lekt het niet door en ook niet ernaast.

 

Als je echt heel veel last hebt en heel veel bloedverlies hebt, kun je later vragen of je misschien aan de pil mag. Ik slik de pil nu bijna 1 jaar, en het heeft echt mijn leven zo positief veranderd! Alleen de eerste maanden dat je de pil slikt, kan je bijwerkingen krijgen. Dus daarna zouden ze weg moeten gaan.

 

Veel succes en liefs van mij❤️

Badge

Misschien kan je een dikkere nacht maandverband gebruiken? Ik weet niet wat voor ondergoed je hebt maar misschien kan je iets van een boxershort of een stevig model gebruiken. Zodat het maandverband goed blijft zitten. Hopelijk heb je iets aan deze tips

Reputatie 7
Badge +9

ik ken dat probleem. ik had dat ook en toen ben ik s’ avonds 3 maandverbandjes gaan dragen. 1 in het midden, 1 achter en 1 voor. nu heb ik menstruatie luiers. wat ik ook wel eens deed was dus die 3 maandverbandjes en dan een strakke onderbroek eroverheen. 

ik heb altijd op de bed helft waar ik slaap een anti doorlek matje. dan kan ik door mijn laken en alles doorlekken maar dan komt het niet op mijn matras. ik leg ook altijd een handdoek onder mij neer als ik ongesteld ben.

kijk ook een beetje naar welke maandverband je koopt. extra long werkt namelijk echt goed voor de nacht. en misschien kan je het aan de voor en achterkant vastplakken met een tapeje ofzo.

en ik weet niet of je schaamhaar hebt maar ik zou dat korter knippen of langs de randen scheren. bij mij blijft het er altijd in hangen en zorgt er dus ook voor dat het bloed overal heen gaat.

bij mij helpt het ook wel een beetje op de manier hoe ik lig. voor mijn gevoel bloed ik minder als ik op mijn buik lig. of iets op mijn buik heb liggen zoals een kat of een kruik.

ik hoop dat je er wat aan hebt. sterkte met je menstruatie.

Reageer