Skip to main content
Vraag

ongesteld onregelmatig

  • 18 July 2024
  • 5 reacties
  • 59 Bekeken

HELPPP 

Ik ben in begin mei voor het eerst ongesteld geworden dus ben het maar iets van 3 maandjes maar in het Begin bloedde ik voor ¾ dagen lang en nu maar voor 1 dag en dan best wel weinig bloed enzo en nu las ik dat dat niet goed is en dat er dan iets mis met je is!! Is dat zo??? (En a.u.b niet zeggen zo van “moet je naar de huisarts gaan” want daar voel ik me niet comfortabel bij enzo) heel erg bedankt als je reageert op mijn topic :)

Heyy,

Ik ben een jongen dus ik ben niet echt een expert in ongesteldheid dingen enzo, maar vgm is dit gewoon normaal. Je ongesteldheid kan in de eerste jaren erg onregelmatig zijn en dat hebben meer meiden. 

Puberteit: hormonen veranderen

In de eerste 5 jaar dat je ongesteld wordt, kun je onregelmatig ongesteld zijn. Dat komt doordat je vrouwelijke hormonen veranderen, maar nog niet regelmatig.

Als je al een keer ongesteld bent geweest, dan weet je dat je eierstokken en baarmoeder goed werken. Je hoeft je dan geen zorgen te maken, je kunt afwachten.

https://www.thuisarts.nl/bloed-uit-vagina/ik-word-al-paar-maanden-niet-ongesteld#waardoor-word-je-niet-ongesteld

Groetjess van ItsJustMe <3


Hoi!

Maak je geen zorgen, het is heel normaal dat je menstruatie in de eerste paar maanden onregelmatig is. In het begin kan de duur en de hoeveelheid bloed variëren. Dit komt omdat je lichaam nog aan het wennen is aan de hormonale veranderingen. Zolang je geen hevige pijn hebt of andere ernstige symptomen, is er meestal niets om je zorgen over te maken.

Het is goed dat je vragen stelt en je zorgen deelt. Onthoud dat iedereen anders is en dat menstruaties heel verschillend kunnen zijn. Geef je lichaam wat tijd om zich aan te passen.

Als je toch erg bezorgd blijft, zou het op een gegeven moment goed zijn om er met een volwassene over te praten die je vertrouwt. Maar voor nu lijkt het allemaal heel normaal!

Veel sterkte en als je nog vragen hebt, stel ze gerust!

Groetjes, Hackalive 


Echt heel erg bedankt voor jullie hulp! ❤️


Dit is helemaal normaal, zeker in het begin!

Als je je echt zorgen over blijft maken, kan je het dan met je moeder bespreken of word daar weinig over gepraat bij jullie thuis?

 

Groetjes 

Anoniem789


Onnodige quotes verwijderd door de Kindertelefoon

Is hartstikke normaal!! Ik ben zelf nu 5 maandjes geleden voor het eerst ongesteld geweest en toen 4 maanden lang niet, en de ongesteldheid duurt bij mij 2/3 dagen :)


Reageer