Vraag

Ongesteld of toch zwanger?

  • 14 February 2024
  • 2 reacties
  • 182 Bekeken

Reputatie 6
Badge +3

Hey, ik ben een meisje van 14(bijna 15) en heb onveilige seks gehad met mijn vriendje van 16 waarbij hij in me is klaargekomen. Ik heb elke dag de pil genomen op hetzelfde tijdstip tot aan de stopweek; nu moet ik ongesteld worden en heb ik last van erge krampen en lichte roze/fel rood bloed. Het is ook maar een klein beetje(wel genoeg om maandverbandjes mee te vullen en ik bloed elke keer als ik afveeg) terwijl ik normaal de eerste twee dagen een donker bruine kleur bloed en veel bloed met weinig kramp. Precies het tegenovergestelde dus.

 

Ik had even online gekeken, maar daar wijst alles op zwangerschap (het roze bloed = implantatie bloeding volgens Google en tiktok etc). Maar ik denk dus dat het gewoon een onregelmatige ongesteldheid is sinds dat ik gewoon netjes de pil heb genomen. Ook is mijn vriendje net 1 of 2 dagen na mijn laatste ongesteldheid in me gekomen, dus zou ik in principe niet vruchtbaar horen te zijn (of niet even vruchtbaar als tijdens mijn eisprong natuurlijk). 

 

Ik ben ongeveer al 2 jaar ongesteld en heb normaal tegen pijn bij ovulatie (dit had ik deze keer ook). Ik neem ook al even de pil, al een jaar ofzo, maar was tijdelijk gestopt en nu weer 6 of meer maanden terug op de pil. Ook is hij niet diep in me gekomen maar meer aan de opening/start van de vagina.  Ook de eerste keer dat hij in me is gekomen, dus de stress ligt sws al iets verhoogd. 
 

 

heb ook even op Reddit gekeken, maar mijn bloed lijkt dus heel erg op die implantatie bloedingen; maar daarop komen gemixte reacties terug (sommige zijn wel zwanger en sommige niet). 
 

iemand die hier ook last van heeft gehad? En weet iemand of dit nou ongesteldheid is of idd zwangerschap? Want een hoop zegt dat ik niet zwanger ben, maar dat mijn cyclus ineens veranderd is wel heel toevallig.

 

Iemand advies?

 

groetjes en alvast bedankt <3

 


2 reacties

Reputatie 2
Badge

Hey, 

Als je tijdends de seks de pil hebt genomen (die week) is het waarschijnlijk een verandering van je menstruatie. Maak je je echt zorgen, doe dan voor de zekerheid ren zwangerschapstest en/of ga langs de huisarts.

Hopelijk gaat alles goed, succes

Reputatie 6
Badge +3

@Slaib15 

Heyyy ja ik was daarna gewoon weer ongesteld voor 4 dagen was echt raar

 

heb eigenlijk altijd wel een stabiele cyclus tot nu toe gehad😅

 

maar dankje <3

 

Onnodige quotes verwijderd door De Kindertelefoon. 

Reageer