Ongesteld, ik weet niet wat ik nu moet doen

  • 25 November 2020
  • 2 reacties
  • 93 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi mensen,

Ik ging net naar de wc en ik ben ongesteld ik ben 14 jaar oud is dat normaal? Ik weet echt niet wat ik moet doen en ik moet morgen naar school. Ik durf het echt niet aan mijn moeder te vertellen. Pls help mij ik weet niet wat ik doen

 

Groetjes en av bedankt 

xx Anonie,


2 reacties

Heel normaal dat je rond je viertiende ongesteld wordt hoor.

Ik denk zelf dat het wel handig is om het je moeder te vertellen. Zij kan je hier echt even mee op weg helpen. Om dit allemaal alleen uit te vogelen is niet ideaal. Daarnaast heeft je moeder vast wel wat voor je in huis; maandverband, tampons etc. Anders zou je dat ook nog zelf moeten halen.

Je moeder heeft ook ooit in deze situatie gezeten, ze weet hoe het is en vindt het vast niet erg om jou hier even bij te adviseren. Daar zijn moeders voor.

 

Hii,

 

Geen zorgen, ongesteld zijn op deze leeftijd is heel normaal. Daarnaast is er ook een verschil tussen drie drupjes en écht ongesteld, maar je zit in ieder geval in de beginnende fase! 14 jaar is ook een prima leeftijd om ongesteld te zijn.

Je moeder zal het vast niet erg vinden. Als het goed is is zij ook elke maand ongesteld en ze vindt het vast leuk om te horen dat je in een ‘volgende fase’ van vrouwelijkheid komt. Dat was bij mij in ieder geval wel zo, dus maak je geen zorgen! Vrouwen onder elkaar ;)

Waarschijnlijk hebben jullie vast wel ergens maandverband, tampons of inlegkruisjes liggen. Als je nog niet zo heftig ongesteld bent, zijn inlegkruisjes een prima oplossing. Je voelt ze amper en het beweegt goed mee. Als je wat heftiger ongesteld bent kan je maandverband dragen. In het begin is het even wennen, zo’n ding tussen je benen, maar als je het vaker doet dan wen je eraan. Ook raad ik aan om als je gaat slapen nachtmaandverband te dragen, dit zorgt ervoor dat je niet constant doorlekt op je pyjama of je matrashoes. Als je gaat sporten kan je ervoor kiezen om tampons te dragen, zoek dan kleine tampons. Die zitten het lekkerst als je ze voor het eerst gaat dragen. Geen zorgen, ze verdwijnen niet in je lichaam!

Ik hoop dat je hier iets aan hebt gehad, succes met je ongesteldheid!

 

x, Alpha

Reageer