Vraag

ongesteld eten

  • 25 October 2018
  • 5 reacties
  • 108 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
als ik ongsteld ben eet ik meer hoe kan ik minder eten

5 reacties

Wat meer eten hoeft op zich niet zo problematisch te zijn.
Behalve jezelf in toom proberen te houden denk ik niet dat echt veel er aan kunt doen.
Meer trek hebben tijdens je menstruatie wordt veroorzaakt door hormonen (en je stemming die op zijn beurt ook wordt veroorzaakt door hormonen) en daar is weinig aan te doen.

Verder lijkt meer trek hebben mij ook een logische reactie van je lichaam op het verliezen van bloed en daarmee ook ijzer.

Heb je daadwerkelijk last van eetbuien of eet je gewoon wat meer?
Het laatste moet denk ik geen probleem zijn en juist goed.

Als je last hebt van eetbuien kan ik je de volgende tips geven:
-Houw je aan een vast eetpatroon, idealiter bestaand uit drie maaltijden verspreid over de dag.
-Als eetbuien worden veroorzaakt door je stemming probeer andere dingen te doen om je gevoelens te verwerken. Denk daarbij aan muziek.
- Als je trek hebt eet iets gezonds dat ijzer bevat.
Wat meer eeten tijdens je ongesteldheid is normaal en je hoeft dat niet perse te stoppen maar probeer in plaats van naar ongezonde dingen te grijpen naar gezonde dingen te grijpen👍🏻 dan hoef je je gene zorgen te maaken en is heel goed voor je lichaam (minder zout eeten bv zou goed zijn als je ongesteld bent)

Hoe je zou moeten stoppen met eeten weet ik niet wand ik ben verslaafd aan eeten (ik heb ondergewicht en moet eigelijk aankomen maar ik eet kapot vele en 't lukt niet😬) maar juist als ik ongesteld ben eet ik minder ik heb geen honger en geen eetlust😂 dit probeer ik wel te onderdrukken maar als je geen honger kreigt vergeet je soms te eeten😬 gelukig eet ik normaal heel veel😂👍🏻

Xx❤️
Hoi

Zoals in de reacties hierboven gezegd wordt, kunnen hormonen ervoor zorgen dat je eerder zin hebt in eten. Vaak is dat eten met een hoog suiker- of vetgehalte. Chocolade is ook een klassieker.

In chocolade zit een stofje dat menstruatiekrampen kan verlichten. Hoe donkerder de chocolade, hoe meer dat stofje erin zit. In plaats van veel melkchocolade te eten, kan je beter een kleinere hoeveelheid zwarte chocolade eten. Vaak voel je je dan ook sneller voldaan.

Voldoende drinken is erg belangrijk, ook als je niet ongesteld bent. Frisdranken en koffie kunnen buikklachten verergeren. Water of thee zijn wel goede opties.

Groetjes
Kenshin
Op zich is dit niet problematisch, zoals de anderen al zeggen.

Als je meer eet en dit niet wil, zorg dan dat er niks in huis is wat je kan eten of zorg dat het gezond is. Dan is het sowieso niet erg om te eten.

Menstruatie is hooguit een week, dus veel zou het niet moeten uitmaken voor je gewicht en/of gezondheid. Ik zou dus proberen me er niet al te veel zorgen om te maken.

Gr. Pin

Reageer