Vraag

Ongesteld en totaal NIET lekker in mijn vel

  • 1 June 2021
  • 3 reacties
  • 68 Bekeken

Badge

Hi, ik ben een meisje van 14 en ik werd gisteren voor het eerst ongesteld maar sindsdien ben ik echt totaal humeurig en ik weet dat t normaal is met die hormonen maarrrrrrrrr ik ben alleen maar knalchaggie en verdrietig en ik voel me ook echt totaal ongemakkelijk op school nu ik het heb (ik zit op de middelbare).

Heeft iemand tips zodat ik lekkerder in mn vel kan zitten? thx


3 reacties

Reputatie 7
Badge +19

doe wat je fijn vind. Maak alles zo momfi mogelijk voor jezelf. En ja het is inderdaad door je hormonen. Je zou eventueel aan de pil kunnen, bij sommige meiden helpt dit.

Reputatie 7
Badge +7

heey!

wat vervelend dat je ongesteld werd, maar op zich is dit natuurlijk wel een goed teken want het betekent wel dat je lichamelijk gezond bent. 

misschien kan je een lekker ‘spa’ middagje houden, met een masker en daarna lekker in bad (als je die hebt natuurlijk!). ik zou ook wat eerder naar bed gaan, dan ben je meer uitgerust en misschien wat minder humeurig. ook zou ik (zoals je naam al zegt lol) lekker chocolade gaan eten;) en je moet gewoon proberen je niet zoveel aan te trekken van anderen, het is tenslotte super vervelend dat je ongesteld bent. iedereen moet maar gewoon een beetje rekening met je houden. ik zou trouwens ook lekker veel water drinken en fruit eten. 

sterkte! 

groetjes, 

Amie

Heyy

 

De eerste keer ongesteld zijn is vast even wennen. Zoals je zelf al zegt komt het door de hormonen dat je je chagrijnig en verdrietig voelt.

 

Probeer jezelf zo comfortabel mogelijk te voelen. Er worden boven mij al hele goede tips gegeven! Goed drinken en eten (beetje ongezond mag ook😉), Lekker op tijd naar bed, Je kan een warme douche nemen dat is rustgevend en kan pijn verlichtend zijn.. En zet eens een lekkere film op of ga even een leuk muziekje luisteren. Dingen doen waar jij je comfortabel bij voelt in ieder geval!


Groetjes van mij!

Reageer