Vraag

ongesteld en gym

  • 19 November 2023
  • 12 reacties
  • 233 Bekeken

Reputatie 1
Badge

Hoi, ik ben een meisje en ik ben al sinds eind groep 8 ongesteld, ik struggle er elke maand mee omdat ik bang ben om door te lekken op School. Altijd als ik gym heb ben ik zo bang dat ik doorlek. In de 1ste was het een keertje gebeurd tijdens gym en de docent zag het. Paar maanden later zei  een jongen waarmee ik vaak omga dat ik toen was doorgelekt. Ik wou het altijd al vertellen aan de docent maar ik durfde maar niet. De jongen had het toen ook nog eens verteld aan de docent en die wou met mij in gesprek om hoe ik er om moet gaan met me angst etc. Daarna had ik voor weken niks meer kunnen eten van de schaamte. Inmiddels zit ik in de 3de al en ben ik alsnog veelste bang voor, iemand tips hoe k hiermee om kan gaan? (de gymdocent was wel een vrouw gelukkig) :)


12 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Hey @anoniempje123456,

 

Nina hier. Ik ken je ‘probleem’ maar al te goed en weet ook dat je hier niet de enige in bent. 
 

Misschien eens kijken naar je gymkleding? In wat voor broekje gym jij altijd?

 

Bij ons op school is ‘het gymbroekje’ nu helemaal trending. Dit omdat wij (de meiden) vanaf 1/1/2024 in een fietsbroekje moeten gaan gymmen. Één meisje bij ons in de klas gymt nu al wel eens vaker in zo’n broekje en dit is nu omdat ze ongesteld is. 
 

Waar gym jij in?

 

Groetjes Nina.

Reputatie 1
Badge

ik gym vroeger in de 1ste klas in een legging en daarna begon ik in wat wijdere broek te gymmen, dat vind ik zelf comfortabel. 

Reputatie 3
Badge +1

Hey @anoniempje123456 ,

 

Heb je thuis nog een sportlegging of fietsbroekje? Misschien is het wel het proberen waard toch?

 

Zijn er bij jou in de klas nog meer meiden die in zo’n broekje sporten? Ik weet natuurlijk niet hoe je er in staat, maar misschien kan je het hen vragen?

 

Ik hoor je nog wel.

 

Liefs Nina.

Reputatie 1
Badge

Ik zal het proberen!  bedankt🫶

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @anoniempje123456,

 

Graag gedaan hoor!

 

Laat je hier nog weten of het heeft geholpen?

Ga je in een legging of fietsbroekje gymmen?

 

Liefs Nina.

Reputatie 1
Badge

in een legging!

Reputatie 3
Badge +1

Hoii @anoniempje123456,

 

Ik hoop voor je dat het helpt. Laat je het ons ff weten?

 

Liefs Nina.

Reputatie 7
Badge +9

Neem in elk geval altijd een vesje of bloesje mee. Als je dan doorlekt bind je hem gewoon om je middel. Na gym altijd Maandverband vervangen de kans is groot dat het scheef gaat zitten. Om doe als ik ga naar de docent en zeg dat je een vrouwlijk probleem hebt en dat je dus rustig aan doet of niet mee doet. Mijn mannelijke gym docenten die denken vaak van o nee ze is ongesteld wat nu! Ze denken altijd dat het 10 keer zo erg is dan dat het eigenlijk is.

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @ikweethetnietmeer2009,

 

Maar een sportlegging of fietsbroekje is wel het beste tijdens ongesteld zijn, vind je niet?

 

Liefs Nina. 

Reputatie 1
Badge

Ik ben dus ook bang al om naar de docent te gaan en dan vragen of ik naar de wc mag, ik heb een gevoel dat hij gaat denken dat ik echt ongesteld ben. 

Reputatie 3
Badge +1

Hoi @anoniempje123456,

 

Waarom / waarvoor ben je precies bang? Is de

 gymdocent een man of vrouw?

 

Welke kleur is de sportlegging waarmee je gaat gymmen? Je gaat toch met een sportlegging gymmen?

 

Liefs Nina.

Reputatie 7
Badge +9

Maar een sportlegging of fietsbroekje is wel het beste tijdens ongesteld zijn, vind je niet?

dat is een ja en een nee. ja omdat het strak zit waardoor je maandverband beter blijft zitten en nee omdat je het maandverband ziet.

Ik ben dus ook bang al om naar de docent te gaan en dan vragen of ik naar de wc mag, ik heb een gevoel dat hij gaat denken dat ik echt ongesteld ben. 

dit snap ik niet precies. je zei aan het begin dat je niet durfde te zeggen omdat je bang was dat mensen wisten dat je ongesteld bent. wat je hier zegt snap ik dus niet. je bent ongesteld en als je naar de wc moet dan denk je dat ze gaan denken dat je ongesteld bent. en waarom moet je vragen om naar de wc te gaan tijdens gym? als je moet dan ga je toch gewoon? 

Reageer